چهارمین نمایشگاه هنر جدید ایران کلید خورد

نگاه سوم- نمایشگاه هنر ایثار عصر روز پنج‌شنبه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان در موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافت. در مراسم گشایش سه نمایشگاه همزمان هنرجدید، نقاشی و عکس، اسکندر یارنسب، مدیر کل تبلیغات و مراکز فرهنگی، توضیح داد: برنامه‌ریزی و جرقه‌ برپایی نمایشگاه هنر ایثار، از سال گذشته توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید انجام گرفت. موضوع نقاشی این نمایشگاه توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید به بیش از ۶۰ هنرمند نقاش سفارش داده شد و ظرف یک سال یک‌صدو۲۰ اثر نقاشی از هنرمندان شاخص خلق و آماده بهره‌برداری شد.

به‌گفته یارنسب کار مقدماتی بخش عکاسی نمایشگاه از بهمن‌ماه انجام شده و با موضوع خرمشهر قبل از جنگ، از جنگ تا پایان دفاع مقدس و از پایان دفاع مقدس تا کنون در سه‌بخش عکاسی فراخوان عمومی در سراسر کشور صادر شده است.

مدیر کل تبلیغات و مراکز فرهنگی در ادامه درباره چگونگی شکل‌گیری نمایشگاه هنر ایثار اظهار کرد: هنر ایثار در راستای رویکرد به سیاست‌های جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران به ویژه رویکردهای فرهنگی، هنری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر به زبان روز و زبان امروز شکل گرفته است.

او در پایان گفت: نمایشگاه هنر ایثار می‌خواهد ارزش‌های انقلاب و رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم را در قالب هنر و زبان‌گیرا و تاثیرگذار هنر به همه نسل‌ها منتقل کند.

سپس چراغ این نمایشگاه با حضور برخی از مسوولان فرهنگی و هنری کشور و نیز مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، خانواده‌ شهدا و جمعی از هنرمندان روشن شد.

بخش نقاشی هم با عنوان «روزنه‌ای به بهشت»، ۱۱۰ تابلوی عموما پرتره‌ شهیدان را از هنرمندان سراسر کشور در بر می‌گیرد، اما تا پایان ساعت‌های برپایی در روز نخست این نمایشگاه مخاطبان انگشت‌شماری داشت.

در این بخش آثاری از ناصر پلنگی، کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی جواد حمیدی، مرتضی کاتوزیان و ... به‌چشم می‌خورد که آثار موزه‌یی مراکز دولتی به‌شمار می‌روند. تصاویری از شهیدان قدوسی، رجایی، بهشتی، باهنر و ... گرفته تا صیاد شیرازی و کاظمی.

در بخش عکس‌ محسن راستانی، آلفرد یعقوب‌زاده، مجتبی آقائی، بهمن جلالی، علی فریدونی، کاوه گلستان، ابوطالب امام، محمد فرنود و ده‌ها عکاس دیگر نمایش داده شده است.

قرار است آثار مطرح شده در این نمایشگاه در موزه‌های ایثارگران و موزه‌های ۲۳ گانه شهدا نگهداری شوند.

چهارمین نمایشگاه هنر ایثار به مدت یک‌ماه بر پا می‌ماند.