دنیای اقتصاد- رییس کمیسیون انرژی مجلس احتمال داد که بنزین غیرسهمیه‌ای و آزاد با احتساب یارانه دولتی، به قیمت هر لیتر ۴۰۰‌تومان عرضه شود.به گفته دانشیار، قیمت تقریبی بنزین آزاد حدود ۵۰۰‌تومان می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با ۱۰۰ تومان سوبسید و یارانه، هر لیتر بنزین غیرسهمیه‌ای به قیمت ۴۰۰ تومان عرضه شود. رییس کمیسیون انرژی مجلس در پیشنهادی به دولت خواهان تعویق سه‌ماهه طرح سهمیه‌بندی بنزین شد، این در حالی است که دو روز پیش وزیران کشور و نفت همزمان از اجرای طرح سهمیه‌بندی در نیمه دوم خرداد به شکلی قطعی خبر دادند.

کمال دانشیار در مورد پیشنهاد خود به دولت معتقد است: اگر دولت سهمیه‌بندی را سه ماه به تعویق بیاندازد و این درخواست را به مجلس ارائه دهد، زمان و آمادگی کافی برای تصویب و اجرای آن وجود خواهد داشت.

این پیشنهاد سه‌ماه و اظهارات مقامات دولتی در حالی مطرح شده است که طبق قانون بودجه سال ۸۶، دولت موظف به اجرای این طرح در اول خرداد بوده است.

کمال دانشیار همچنین پیش‌بینی کرد: بنزین غیرسهمیه‌ای و آزاد با احتساب یارانه دولتی، به قیمت هر لیتر ۴۰۰‌تومان عرضه شود.

کمال دانشیار، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری مهر گفت: محاسبه نرخ بنزین آزاد و بدون سهمیه فرمول مشخصی دارد.

وی افزود: ما در حال حاضر از شانزده کشور جهان بنزین می‌خریم، باید نرخ خرید بنزین و نرخ حمل با کشتی و لوله تا پمپ بنزین محاسبه شود و در قیمت بنزین بدون سهمیه منظور شود، به این میزان باید کارمزد کارگران و سهم جایگاه‌ها را هم اضافه کنیم.

دانشیار تصریح کرد: قیمت تقریبی بنزین آزاد حدود ۵۰۰‌تومان می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با ۱۰۰ تومان سوبسید و یارانه، هر لیتر بنزین غیرسهمیه‌ای به قیمت ۴۰۰ تومان عرضه شود.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر نیز درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر کرایه تاکسی ها، گفت: افزایش قیمت بنزین در زمان تعیین و تصویب کرایه تاکسی‌های سال ۸۶، در سال گذشته مدنظر قرار گرفت بنابراین دلیلی برای افزایش کرایه تاکسی وجود ندارد.

حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: شورای شهر بر اساس قوانین مکلف به تعیین نرخ‌های تاکسی است که این کار نیز در پایان سال گذشته در خصوص تعیین نرخ‌های کرایه تاکسی سال ۸۶ انجام شد و به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: در زمان تعیین نرخ‌های کرایه تاکسی برای سال جدید افزایش نرخ بنزین که هم‌اکنون اتفاق افتاده نیز مد نظر قرار گرفت و با توجه به این افزایش جزئی، نرخ‌های کرایه تاکسی برای امسال افزایش یافت.