حمایت شاه اردن از ایران

شاه اردن هر گونه استفاده از کشورش برای عملیات احتمالی نظامی از سوی آمریکا بر ضد ایران را رد کرد . به گزارش ایرنا ملک عبدالله در گفت وگو با روزنامه اردنی "العرب الیوم " که درباره شعله ور شدن منطقه در صورت اجرای تهدیدات آمریکا هشدار داد.

وی اضافه کرد: اگر جنگی صورت گیرد، همه منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرد و این وضعیت به نیروهای متحد، به رهبری آمریکا و دولت نوری مالکی خواهد رسید و اوضاع در عراق نیز وخیم‌تر می‌شود.

شاه اردن در پاسخ به این سووال که آیا آمادگی برای استقبال از رییس جمهوری ایران را در دارید، گفت: درهای اردن بر روی همه باز است و از ایشان استقبال خواهیم کرد.

عبدالله دوم در سال ۲۰۰۳میلادی در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی‌از تهران دیدار و با محمود احمدی نژاد در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نیز دیدار و گفت و گو کرد.

وی گفت : اردن برای استقبال از هر نشستی از طرف گروه‌های عراقی برای جهت پایان دادن به خشونت و تحقق آشتی ملی عراق استقبال می‌کند.

شاه اردن با تاکید بر اینکه هیچ یک از کشورهای منطقه موافق حمله نظامی علیه ایران نیستند، گفت: ما ایران و آمریکا را به گشایش کانال‌هایی برای گفت‌وگو به منظور حل مساله هسته‌ای تشویق می‌کنیم.