سید احمد موسوی، معاون حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهوری گفت: ۱۷پرونده در خصوص دعاوی ایران و آمریکا مطرح است که در بیشتر آنها ایران خواهان است. وی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این پرونده‌ها سیر مثبتی را طی می‌کنند و امیدواریم امسال در خصوص یکی از آنها که پرونده‌ای ملی است، به نتیجه برسیم.

موسوی در تشریح عملکرد مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اظهار کرد: این پرونده در دست بررسی و نزدیک به زمان شور و صدور رای است و به زودی خبرهای خوشی را به اطلاع ملت ایران خواهیم رساند.

وی در خصوص پرونده‌های دعاوی دولتی مطرح میان ایران و آمریکا گفت: ۴پرونده با موفقیت مختومه شده و در سال جدید پرونده‌های جدیدی نیز مطرح شده که مرکز امور حقوقی بین‌المللی در حال پیگیری آنها است.

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه‌بیشتر پرونده‌های این بخش دارای جنبه‌های حقوقی ویژه است و قبل از خاتمه رسیدگی، امکان طرح آنها وجود ندارد، گفت: از جمله پرونده‌های در دست اقدام مرکز امور حقوقی بین‌المللی که اخیرا تحولاتی داشته است، پرونده‌ای علیه یکی از بانک‌های مقدونیه، پرونده استرداد اشیای عتیقه جیرفت در انگلیس و پرونده محاکمه «فرانس فان آنرات» تاجر هلندی متهم به فروش مواد شیمیایی به رژیم بعثی عراق است.