بحث تعویق جدی نیست

معاون اجرایی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه حدس و گمان‌ها درباره تعویق سهمیه‌بندی بنزین جدی نیست، تاکید کرد که سهمیه‌بندی بنزین براساس قانون مصوب بنزین در موعد مقرر اجرا خواهد شد.آغاز سهمیه‌بندی براساس قانون بودجه۸۶ باید از اول خرداد باشد. معاون اجرایی رییس‌جمهوری:

تعویق زمان سهمیه‌بندی بنزین جدی نیست

معاون اجرایی رییس‌جمهوری درباره زمان اجرای سهمیه‌بندی گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس عمل خواهیم کرد.

علی سعیدلو در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران درباره زمان دقیق سهمیه‌بندی بنزین از ارائه پاسخ جدی خودداری کرد و گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس عمل می‌کنیم و تعویق زمان سهمیه‌بندی جدی نیست.

پیش از این محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مجلس زمان دقیق اجرای سهمیه‌بندی را اعلام نکرد و گفت: در حال بررسی‌ کارشناسی این موضوع هستیم.

یک‌میلیون کارت هوشمند سوخت در باجه‌های پستی

در همین حال مدیر عامل شرکت پست گفت: دو‌میلیون کارت هوشمند سوخت هنوز به دست مالکان آنها نرسیده است که از این تعداد حدود یک‌میلیون کارت در باجه‌های پست است.

محمد حسن محبیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: از ۸‌میلیون کارت هوشمند سوخت، در حال حاضر دو‌میلیون کارت باقی مانده که از این رقم کمتر از یک‌میلیون کارت در باجه‌های پستی است.

وی ادامه داد: کار توزیع کارت سوخت همچنان به صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.این گزارش حاکی است: با نزدیک شدن به زمان آغاز سوخت‌گیری با کارت هوشمند در سراسر کشور صف‌های بلندی در کنار مراکز پستی وجود دارد.

عرضه بنزین در۱۳۲۰ جایگاه فقط با کارت هوشمند

تاکنون ۱۰۰ جایگاه در تهران و ۱۳۲۰ جایگاه در کشور به طور کامل تحت پوشش عملیاتی کارت هوشمند سوخت قرار گرفته و سوخت‌گیری در آنها تنها از طریق کارت سوخت امکان‌پذیر است.

رانندگان در مراجعه به این جایگاه‌ها باید کارت سوخت خود را به همراه داشته باشند. بنابراین گزارش، در مجموع حدود ۲۰۰۰ جایگاه آماده بهره‌برداری از تجهیزات نصب شده مربوط به طرح کارت هوشمند سوخت هستند.

افشین احمد زاده، مدیر عامل پست پیشتاز نیز با اشاره به آخرین آمار تعداد کارت‌های هوشمند سوخت توزیع شده اظهار کرد: تا پایان روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، تعداد ۶‌میلیون و ۸۵۸‌هزار کارت از ناجا دریافت و ۵‌میلیون و ۷۴۰‌هزار کارت از این تعداد توزیع شده است.

به گفته وی مالکین خودروهایی که هنوز کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر با مراجعه به پایگاه‌های www.peigiri.com،

epolice.ir، post.ir، ارسال پیام کوتاه به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ و وارد کردن حرف R، تماس با شماره تلفن‌های ۸۸۶۷۵۱۵۰ و ۰۹۶۸۷ نسبت به پیگیری و دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.

احمد زاده تصریح کرد: آن دسته از مالکینی که با وجود روش‌های فوق، موفق به رهگیری و دریافت کارت هوشمند خود نشده‌اند باید سریع‌تر به دفاتر پلیس+۱۰ یا مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه و نسبت به اعلام و رفع مشکل خود اقدام کنند. به گفته وی، دفاتر پستی کشور به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مالکین خودروها در این خصوص هستند.

پیشنهاد عرضه بنزین به قیمت ۵۰۰تومان

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد هر لیتر بنزین آزاد به قیمت پنج‌هزار ریال عرضه شود.

بهلول حسینی، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مجلس به طور حتم هفته آینده تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

به گفته وی، عدم تصمیم‌گیری به موقع درباره قیمت بنزین موجب التهابات روانی در جامعه شده و افزایش تورم را درپی داشته که این موضوع برای تصمیم‌گیران یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه هنوز در مورد قیمت آزاد بنزین و مقدار سهمیه تعیین شده برای خودروها اتفاق نظری میان نمایندگان وجود ندارد، گفت: بهترین راهکار برای تغییر عادت مردم نسبت به استفاده زیاد از بنزین قرار دادن مقدار مشخصی به عنوان سهمیه است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تعیین سهمیه ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتری درماه برای هر خودرو را مورد قبول ارزیابی و اظهار کرد: در چنین حالتی می‌توان قیمت بنزین سهمیه را یک‌هزار ریال تعیین کرد. حسینی پیشنهاد کرد قیمت آزاد بنزین پنج‌هزار ریال تعیین شود و درآمد اضافی ناشی از این محل صرف تسهیل زندگی مردم بویژه قشر محروم گردد.