بین ایران و امارات مشکلی وجود ندارد

رییس جمهوری وارد عمان شد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران، دیروز وارد عمان شد و در فرودگاه مسقط، مورد استقبال فهد‌بن محمود آل سعید، معاون نخست‌وزیر این کشور قرار گرفت. سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان درقصر العلم از محمود احمدی‌نژاد به طور رسمی استقبال کرد.احمدی‌نژاد را در این سفر، علاوه بر منوچهر متکی، وزیر امور‌خارجه، جهرمی وزیر کار‌، محصولی مشاور عالی و ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس‌جمهور و تنی چند از‌ مسوولان، همراهی می‌کنند. دیدار احمدی‌نژاد بانخبگان ایرانی

محمود احمدی نژاد یکشنبه شب در جمع نخبگان و فرهیختگان ایرانی مقیم امارات در باشگاه ایرانیان در دبی استعدادهای مادی و معنوی ایران را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: همه ما یک ماموریت بزرگ بر عهده داریم و آن ساختن ایران و تبدیل به الگوی ملت‌های منطقه است. رییس جمهوری با اشاره به ویژگی‌ها و توانمندی‌های ایران و با تاکید بر اینکه ایران باید به سرعت به اقتصاد اول منطقه تبدیل شود، از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در داخل دعوت کرد. وی افزود: با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و غیردولتی در صنایع بزرگ باز شده است و ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند. احمدی نژاد همچنین با اشاره به موفقیت‌های علمی دانشمندان جوان ایرانی گفت: محققین و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور می‌توانند در زمینه‌های علمی نیز به کشور خود خدمت کنند.

دیدار با ایرانیان مقیم دبی

رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایرانیان ساکن امارات حلقه پیوند بسیار مستحکم بین دو کشور دوست و برادر هستند و امروز پیشرفت ایران پیشرفت امارات و موفقیت‌های امارات موفقیت ایران است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد با حضور در اجتماع باشکوه ایرانی‌های مقیم دبی در باشگاه ایرانیان که یکشنبه شب انجام شد، جامعه ایرانیان ساکن امارات را یکی از بهترین جوامع ایرانی در تمام جهان و نماد اخلاق و قانون‌پذیری دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به دیدگاه‌های مشترک و اراده مسوولان دوکشور، روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی هر روز بهتر و گسترده‌تر می‌شود. رییس جمهوری لزوم توجه به وضعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله ایرانی‌های مقیم امارات را ضروری دانست و گفت: کمیته‌ای ویژه با حضور برخی مقامات دولت و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در امارات برای حل مشکلات ایرانیان مقیم این کشور تشکیل خواهد شد.

رییس‌جمهوری تاکیدکرد: سطح روابط ایران و امارات عربی متحده بسیار مطلوب است و هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه مناسبات وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه مطبوعاتی در ابوظبی، تاکیدکرد: سفر به امارات فصل نوینی در روابط دیرپای دوملت خواهد بود و دو دولت و دوملت مصمم به گسترش و تعمیق روابط هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص بحث جزایر سه گانه ایرانی و اختلاف برسر این جزایر گفت: برخی از مسائل توسط دشمنان ملت‌های منطقه در رسانه‌ها مطرح می‌شوند، اما بین ایران و امارات مشکلی مطرح نیست. برخی از رسانه‌ها علاقه‌مند هستند که مشکلات مصنوعی ایجاد کنند.

رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات معاون رییس‌جمهور آمریکا در سفر اخیرش به امارات در مورد ایران گفت: سوال ما این است که بیگانگان در منطقه چه می‌کنند و آیا آنها دلسوزتر از ملت‌های منطقه هستند. احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران گفت: قدرت‌های زورگو فهمیده‌اند نمی‌توانند مانع پیشرفت ملت ایران شوند. دوران این‌گونه اقدامات نیز به پایان رسیده و اگر تمام قدرت‌ها هم جمع شوند نمی‌توانند به ملت ایران ضربه بزنند.

رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی در باره مذاکره ایران و آمریکا در خصوص عراق و زمان و مکان این مذاکره گفت: آمریکایی‌ها برای حل مسائل امنیتی عراق خواهان مذاکره با ایران شدند، ما نیز برای کمک به دولت و ملت عراق اعلام آمادگی کردیم، اما هنوز زمان و مکان دقیق آن مشخص نشده است. ترجیح دو طرف این است که در عراق و با حضور دولت عراق انجام شود.

احمدی‌نژاد در خصوص اتهامات آمریکا علیه ایران در عراق گفت: روابط ایران و عراق بسیار صمیمی است و مزاحم، کسانی هستند که از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آمده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: آنها عادت دارند وقتی شکست می‌خورند به جای پذیرش اشتباهات خود، به دنبال یک عامل بیرونی بگردند.

رییس‌جمهوری با تاکید بر این که طرح‌های اشغالگران در عراق کاملا شکست خورده‌است، گفت: راه‌حل آنها این است که به حقوق و کرامت ملت عراق احترام بگذارند و به اشغال این کشور پایان دهند.

رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های امنیتی کشورهای منطقه گفت: حضور من در امارات نشانه جدی بودن ایران در این خصوص است و معتقدیم کشورهای منطقه می‌توانند امنیت خودرا تامین کنند و نیاز به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

تجدید روابط با مصر

رییس‌جمهوری همچنین در خصوص روابط ایران و مصر گفت: در مورد رابطه با مصر به طور قاطع به دنبال تجدید روابط هستیم و اگر دولت مصر اعلام آمادگی کند، در اولین فرصت سفارت ایران را در این کشور دایر خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد برقراری رابطه رسمی ایران و مصر را به نفع دنیای اسلام دانست و گفت: دوملت به هم علاقه‌مند هستند و مصر سرمایه بزرگی برای دنیای اسلام است.