نگاه سوم- اگرچه سومین قسمت مجموعه «مرد عنکبوتی» با انتقادات بسیاری مواجه شده و همچنین با کاهش ۶۰درصدی فروش نسبت به هفته اول اکران خود روبه‌رو شده است، اما با فروش ۶۰میلیون دلاری در هفته پیش، باز هم در صدر فروش قرار گرفت. این فیلم در مجموع به فروش ۲۴۲میلیون دلاری در سینماهای آمریکا رسید. این کاهش در حالی رخ داد که «دزدان دریایی کارائیب: سینه مرد مرده» که تا پیش از «اسپایدرمن۳» رکوردار فروش افتتاحیه بود، در دومین هفته نمایش با هفته نخست ۵۴درصد کاهش تماشاگر داشته است. همچنین فروش جهانی فیلم «مرد عنکبوتی ۳» از مرز ۶۲۲میلیون دلار گذشت. این فیلم در هفته دوم اکران خود در سطح جهان نیز ۸۵میلیون دلار در دیگر کشورها فروش داشته است و با توجه به فروش در سینماهای آمریکا در مجموع به فروش ۱۴۵میلیون دلاری رسید. این در حالی است که فیلم «مرد عنکبوتی۳» در سال ۲۰۰۴ بعد از پایان هفته دوم نمایشش، ۲۵۶میلیون دلار و «مرد عنکبوتی یک» نیز ۲۲۳میلیون دلار فروش داشتند. برابر آمار ارائه شده از فروش سینماهای آمریکا، ۱۰ فیلم پرفروش هفته در مجموع ۱/۹۴میلیون دلار فروختند.

در این میان هیچ‌کدام از دیگر فیلم‌های هفته نتوانستند در رقابت با «اسپایدرمن ۳» بیش از ۱۰‌میلیون دلار بفروشند. «۲۸ هفته بعد»، داستانی با مضمون زامبی‌ها که دنباله فیلم «۲۸ روز بعد» است، در اولین هفته اکران ۱۰‌میلیون دلار فروخت و دومین فیلم هفته شد. فیلم اول هم سال ۲۰۰۳ در هفته نخست اکران همین حدود فروش داشت. «قانون جرجیا» با بازی جین فوندا و لیندسی لوهان هم در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم حدود ۸/۵‌میلیون دلار فروخت. کمدی نظامی «نیروی دلتا» با ۵/۳‌میلیون دلار فروش در رده پنجم جدول رفت.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل روی پرده هستند، تریلر «دیستربیا» پس از پنج هفته همچنان موفق است. فیلم این هفته با ۸/۴‌میلیون دلار فروش ضمن اینکه فیلم چهارم هفته شد و مجموع فروش خود را به ۲/۶۶‌میلیون دلار رساند. تریلر «شکستگی» با بازی آنتونی‌هاپکینز حدود ۹/۲‌میلیون دلار فروخت و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. این فیلم تاکنون ۹/۳۰‌میلیون دلار فروخته است. فیلم‌های «نامرئی»، «پاسبان عصبی»، «بعدی» و «ملاقات با رابینسن‌ها» هر‌کدام با کمتر از ۲‌میلیون دلار فروش دیگر فیلم‌های جدول هستند.