شکرا... عطارزاده گفت: رییس‌جمهوری به زودی علی کردان را به عنوان وزیر نفت معرفی خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، عطار زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس که دیروز با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، اظهار کرد: کاظم وزیری هامانه در شرایط اضطراری بر مبنای ضرورت برای تصدی وزارت نفت انتخاب شد و در طول ۲ سال گذشته زحمات فراوانی نیز در این حوزه کشید و اقدامات خوبی نیز انجام داده است. وی افزود: امروز شرایط جهانی به گونه ای است که باید دیپلماسی قوی در عرصه نفت پیگیری شود و با انتخاب فردی کار‌آمد و توانمند با محافل پنهان نفتی مقابله شود.

ناتوانی در جلب سرمایه‌گذاری خارجی و محرومیت ایران از حق مسلم خود در دبیرکلی اوپک از جمله دلایلی است که به گفته نماینده بوشهر برای برکناری وزیری هامانه مطرح شده است. عطارزاده پیش‌بینی کرد: در صورتی که کردان برای پذیرش مسوولیت وزارت نفت معرفی شود با اکثریت آرای نمایندگان مجلس روبه‌رو خواهد شد.

این در حالی است که در واکنش به این اظهار نظر یک منبع آگاه در ریاست جمهوری گفت: سیدکاظم وزیری هامانه وزیر نفت همچنان به فعالیت‌های خود دراین وزارتخانه ادامه خواهد داد و انجام وظیفه می‌کند.

این منبع آگاه که خواست به نامش اشاره نشود در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا‌، افزود : بنای دولت این نیست که تصمیماتش را دیگران اعلام کنند. وی تصریح کرد: اعلام تصمیمات منتسب به دولت از سوی افراد مختلف‌، صرفا نظر شخصی آنان تلقی می‌شود.