دنیای اقتصاد- رییس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با انتقاد از لایحه بازنشستگی پیش از موعد گفت: در حالی که امید به زندگی در کشور افزایش یافته و در نتیجه متوسط دریافت مستمری بازنشستگان از موسسات تامین اجتماعی بیشتر شده است، با اجرایی شدن بازنشستگی پیش از موعد، ورودی حق بیمه به صندوق‌های تامین اجتماعی کاهش می‌یابد و این موضوع بر مشکلات این صندوق‌ها می‌افزاید. علی محمد گودرزی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید سن بازنشستگی افزایش یابد، نه اینکه لایحه بازنشستگی پیش از موعد راهی مجلس شود. برای جبران فضای اشتغال مورد نیاز جوانان نیز می‌توان روش‌های کار پاره‌وقت را پیشنهاد کرد.

وی که در نشست مطبوعاتی کنگره عدالت و تامین اجتماعی و نخستین جشنواره ملی پژوهش تامین اجتماعی سخن می‌گفت، اهداف برگزاری این کنگره را تبیین جایگاه تامین اجتماعی در قانون اساسی (ذیل اصول ۲۹ و ۴۴)، بررسی این جایگاه در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و دولت نهم و تبیین جایگاه بیمه‌های اجتماعی در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی برشمرد.

رییس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، اصلی‌ترین وظیفه دولت را تامین عدالت اجتماعی دانست و افزود: در کنگره عدالت و تامین اجتماعی تلاش می‌شود این مفهوم از حوزه کلی‌گویی و تجرید خارج و به عرصه راهبردهای عملیاتی و مصداق‌های عینی وارد شود.

به گفته وی در این کنگره که روزهای ۳۱اردیبهشت و یکم خرداد سال‌جاری برگزار می‌شود، میهمانانی از ۱۲کشور جهان ازجمله فنلاند، سوئیس، هلند، آلمان، لوگزامبورگ و انگلستان به ارائه مقاله می‌پردازند. ضمن اینکه سه کارگاه آموزشی با موضوعات «رفاه اجتماعی» جمعیت‌شناسی و تامین اجتماعی» و «نظام کیفیت در تامین اجتماعی» برگزار می‌شود.