کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای درباره سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی صادر کرد. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: دولت محترم نباید فراموش کند که اجرای این سیاست‌ها، مستلزم تصویب قانون است. به ویژه اخباری که درباره واگذاری سهام شرکت‌های صدر اصل ۴۴ و یا ورود بانک‌های خارجی در بازار خدمات بانکی ایران منتشر می‌شود خلاف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و موجب نگرانی است.

این بیانیه می‌افزاید: اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، هرگز به مفهوم حرکت به سمت نظام سرمایه‌داری نیست. نظام لیبرال سرمایه‌داری مبتنی بر فردگرایی و سرمایه‌سالاری است و داشتن ثروت در این نظام معیار برتری است، اما در نظام اسلامی تنها معیار برتری، تقوا است. نظام اسلامی مبتنی بر وحی و سیره معصومین(ع) است، اما نظام سرمایه‌داری در اومانیسم ریشه دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت محترم انتظار می‌رود در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ آزادسازی و انحصارزدایی را بر خصوصی‌سازی مقدم بدارد.

خصوصی‌سازی تجربه جدیدی در اقتصاد ایران نیست، در دهه ۷۰ چندین سال این سیاست به عنوان جزیی از سیاست‌های وارداتی «تعدیل اقتصادی» اجرا شد و به شدت شکست خورد. استفاده از تجربیات آن دوره بسیار ضروری است.