کارل بلیت وزیر امور خارجه سوئد در دیدار با منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران گفت: نفوذ غیرقابل تردید ایران در منطقه، می‌تواند در دستیابی به راه حل بسیاری از مشکلات موثر و سازنده باشد. به گزارش ایرنا، در دیدار وزرای امور خارجه ایران و سوئد که دراستکهلم برگزار شد، روابط دوجانبه، مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. وزیر امور خارجه سوئد در این دیدار همچنین از تبادل نظر مستمر بین مقامات دو کشور استقبال کرد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز دراین دیدار موضوع نشست ادواری منظم میان مقامات وزارت امور خارجه دوکشور(در سطح معاونین و دبیران کل)، تشکیل گروه تماس در زمینه خلع سلاح جهانی، برگزاری هفتمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی در مهر ماه سال‌ جاری در تهران، تشکیل گروه کاری پیرامون افغانستان و همچنین ایجاد کنسولگری جدید در شهر گوتنبرگ را مورد تبادل نظر قرارداد.

متکی در سفر خود به سوئد همچنین در دیدار با سود اولفسون معاون نخست‌وزیر و وزیر صنایع و انرژی این کشور پیرامون آخرین تحولات مناسبات دو جانبه و راه‌های تحکیم آن بحث و تبادل نظر کرد. در این دیدار خانم «اولفسون» نیز با اشاره به سوابق و ظرفیتهای مناسبات گفت همکاری‌های دو کشور در عرصه صنعتی و انرژی روند خوبی داشته و دارد، حضور شرکت‌ها و متخصصین سوئدی در طرح‌های مختلف نشانگر زمینه‌های مراودات روبه جلو دو کشور است. وی با تبیین جایگاه اقتصاد و بازار ایران در خاورمیانه تصریح کرد جایگاه ایران در اقتصاد و تجارت منطقه بسیار مهم و قابل اهمیت است. ما امیدواریم با رایزنی‌های بیشتر بتوانیم بین شرکت‌ها و صاحبان صنایع و تجار دو کشور، گام‌های بیشتری برداریم .

اولفسون افزود: ما از مذاکرات سیاسی برای یافتن راه حل دیپلماتیک در خصوص پرونده اتمی ایران حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با یوران لنمارکر رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان سوئد دیدار و درباره مناسبات دو جانبه و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی سوئد با حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: حق ایران نباید توسط هیچ کشوری مورد اغماض قرار گیرد. ما از راه حل دیپلماتیک برای جستجوی راه‌کارهای مناسب و مورد رضایت طرفین حمایت می‌کنیم .

منافقین با پرچم اسراییل

گروهی از طرفداران گروهک تروریستی منافقین با دردست داشتن پرچم اسراییل در یکی از خیابان‌های شهر اسلو به سفر «منوچهر متکی» وزیر امور خارجه ایران به نروژ اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا ، این افراد که تعداد آنها حدود ۵۰نفر بود در حالی که پرچم‌های گروهک منافقین و رژیم صهیونیستی را در دست داشتند ، با سردادن شعارهایی نسبت به سفر منوچهرمتکی به نروژ اعتراض کردند.