معاون پارلمانی سازمان مدیریت گفت: برخلاف اظهارات برخی از نمایندگان مجلس، بنزین مازاد بر سهمیه نیز عرضه خواهد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد‌قاسم حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت برای تغییر قیمت بنزین لایحه‌ای به مجلس ارائه خواهد کرد گفت: دولت مصمم به اجرای مصوبه مجلس است و تاکنون مشکلی پیش نیامده است و چنانچه در سهمیه‌بندی بنزین مشکلی به وجود بیاید دولت به مجلس لایحه می‌دهد.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه که برخی از نمایندگان می‌گویند توزیع مازاد مصرف بنزین وجود ندارد، این تصمیم اتخاذ شده است که بنزین به صورت آزاد نیز عرضه شود. حسینی گفت: میزان سهمیه‌بندی و قیمت بنزین آزاد تا دو هفته دیگر در دولت نهایی می‌شود.

توکلی: بنزین مازاد بر سهمیه نداریم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس ما بنزین مازاد بر سهمیه نداریم.

احمد توکلی، عضو فراکسیون اکثریت مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه مجلس به طرح ۲ فوریتی تک‌نرخی شدن بنزین به قیمت ۱۵۰ تومان رای نداد، گفت: باید در قانونگذاری ثبات وجود داشته باشد و در هر مصوبه باید این اطمینان به جامعه منتقل شود که قانون همیشگی است.

وی با تاکید بر ای که ارائه طرح‌های ۲ فوریتی جهت تغییر یک قانون با اصول مربوط به حقوق اساسی سازگار نیست، اظهار داشت: اگر قانون بخواهد با سرعت تعویض شود، دیگر قانون احترام لازم را نخواهد داشت و مهم‌ترین زیان آن لطمه زدن به حقوق اساسی است.

نماینده تهران در مجلس یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس را حفظ جایگاه قوه مقننه و تلاش برای حاکمیت قانون دانست و گفت: خوشبختانه مجلس به تغییر قانون قیمت بنزین رای نداد و احترام قوه مقننه حفظ شد. توکلی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین قیمت مازاد بر سهمیه‌بندی بنزین با بیان اینکه براساس قانون بودجه سال ۸۶ قرار نیست بنزین مازاد داشته باشیم، افزود: در هنگام بررسی لایحه بودجه، پیشنهادی برای حذف بنزین مازاد بر سهمیه‌بندی ارائه شد که به تصویب مجلس رسید. وی گفت: بنزین مازاد تنها برای خودروهای دولتی است که آن هم با قیمت آزاد خواهد بود. رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد سهمیه‌بندی بنزین به تعویق بیفتد گفت: دولت تاکنون ابراز امیدواری کرده که اقدامات مربوط به سهمیه‌بندی را تا اول خرداد انجام دهد و اگر نتواند باید به مجلس اعلام کند.

توکلی در پاسخ به این سوال که در صورت نبود بنزین مازاد رفت‌و‌آمدها چگونه صورت خواهد گرفت گفت: رفت و آمدها با وسائل حمل‌و‌نقل عمومی و اتوبوس صورت خواهد گرفت. وی در پاسخ به این سوال که آیا مسوولان و خانواده‌های آنها با اتوبوس رفت و آمد خواهند کرد؟ گفت: مسوولان برای کارشان سوار اتوبوس نمی‌شوند ولی اگر سوار اتوبوس شوند کار خوبی است.