سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند سوخت از اجرای عملیاتی طرح کارت هوشمند سوخت در ۸ جایگاه دیگر تهران خبر داد. محمد ناصری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تداوم راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت‌گیری در تهران با کارت هوشمند سوخت اظهار داشت: طی سه روز گذشته، ۸ جایگاه دیگر در تهران تحت پوشش عملیاتی کارت هوشمند سوخت قرار گرفتند.

وی افزود: با افزوده شدن این جایگاه‌ها، تعداد جایگاه‌هایی که در آنها سوخت‌گیری تنها با کارت هوشمند سوخت امکان‌پذیر است به ۶۸ جایگاه افزایش یافت.

به گفته وی، مالکین خودروها برای سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها باید کارت هوشمند سوخت خود را به همراه داشته باشند. سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند سوخت در ادامه یادآور شد: برای مواقع اضطراری که مالک خودرو، کارت سوخت خود را به همراه نداشته و امکان رفتن به جایگاه دیگر را نیز نداشته باشد، کارت‌هایی طراحی و در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفته که با استفاده از این کارت‌ها می‌توانند سوخت‌گیری کنند. وی تصریح کرد: البته این کارت‌ها تنها برای موارد ضروری در نظر گرفته شده و در سایر موارد، مالک خودرو موظف به ارایه کارت سوخت و سوخت‌گیری با کارت هوشمند خود است.

خدمات‌رسانی کارت ‌سوخت در۱۲۴۵ پاسگاه

این در حالی است که فرمانده ناجا گفت: یک هزار و ۲۴۵ پاسگاه و کلانتری در سراسر ایران موظف به خدمات‌رسانی در زمینه توزیع کارت هوشمند سوخت به شهروندان شده‌اند.

به گزارش پایگاه پلیس، اسماعیل احمدی مقدم با بیان اینکه توزیع کارت‌های هوشمند سوخت به دو بخش تقسیم می‌شود، افزود: بخش نخست مربوط به نوع عملکرد وزارت نفت در زمینه تجهیز جایگاه‌های پمپ بنزین به دستگاه‌های کارت خوان، اتصال این جایگاه‌ها به شبکه مخابراتی و نصب شبکه رایانه‌ای و سرورها است که عملیاتی شدن آن مطابق با برنامه زمان بندی مشخص در موعد مقرر، به تائید نیروی انتظامی رسیده و اجرای موفق آن قابل پیش‌بینی است.

وی درباره بخش دوم - طرح توزیع کارت هوشمند

سوخت - تصریح کرد: بیشتر مشکلات در این بخش دیده می‌شود که ممکن است اجرای به موقع طرح سهمیه‌بندی سوخت را به تعویق بیاندازد و آن دستیابی مردم به کارت‌های سوخت است.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه تعلل برخی از شهروندان در اقدام برای دریافت کارت‌های سوخت و به تاخیر انداختن آن تا روزهای پایانی مقرر شده، سبب کندی توزیع این کارت‌ها می‌شود، افزود: تاخیر شهروندان در اصلا‌ح نشانی، خود سبب ایجاد مشکل در نحوه توزیع کارت‌های سوخت شده است.