چهار نمایش برای اجرا آماده می‌شوند

نگاه سوم- چهار گروه نمایشی در تالارهای تئاتر شهر، کارهای خود را برای اجرای عمومی آماده می‌کنند. نمایش «پنجره فولاد» - عکس سایت ایران تئاتر

هادی مرزبان که در ابتدا قرار بود نمایش «دکتر نون» را اجرا کند این روزها در پلاتو مجموعه تئاتر شهر گروه خود را برای اجرای نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» آماده می‌کند. وی در خصوص اینکه این نمایش را جایگزین نمایش «دکتر نون» کرده است گفت: در‌حال‌حاضر به دلایل شخصی و مشکلاتی که در سر راه این کار بود اجرای آن را به تعویق انداختیم اما به خاطر حضور استاد مشایخی در این کار و انتقاد ایشان از به اجرا درنیامدن کار، مرکز هنرهای نمایشی به ما قول همکاری داده است تا مشکلات حل شود.

این کارگردان همچنین از حضور بازیگرانی همچون بهزاد فراهانی، ایرج راد، فرزانه کابلی، فریده سپاه منصور، امین زندگانی، آیدا قهرمان و علی رامین در کار جدید خود خبر داد.

در نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» فریبا و رکیانی دستیار کارگردان و مهری آسایش مدیر صحنه هستند. همچنین در تالار شماره ۲ مجموعه تئاتر شهر نیز یک گروه تئاتر دانشجویی به سرپرستی کیومرث مرادی نمایش‌نامه «الکتر» و «رومئووژولیت» را برای اجرا آماده می‌کنند.

این کارگردان در خصوص اینکه چرا این دو متن را انتخاب کرده گفت: انتخاب به عهده ما نبود هر کدام از این کارها بیش از دو ساعت هستند اما زمان ما برای اجرای هر کدام از این متن‌ها ۲۵ دقیقه است و به همین دلیل نیز تغییرات عمده‌ای در متن به وجود آورده‌ایم که کار بازنویسی را خانم دکتر نغمه ثمینی بر عهده گرفتند.

به گفته وی این دو نمایش یک کار گروهی استاد با دانشجویان خودش است که آن را برای جشنواره سیانا رومانی آماده می‌کنند. در این نمایش بازیگرانی چون محسن رستگار، مهرداد ایرانمنش، بهار کاتوز و نازگل نادریان کار می‌کنند.

گروه دیگری که در تالار نو مشغول اجرای تمرینات خود هستند گروه نمایش «پلنگ خال‌هایش را پاک می‌کند» به کارگردانی علی نرگس نژاد است. در تالار سایه نیز نمایش «کالون و قیام کاستلیون» به کارگردانی آرش دادگر برای اجرا آماده می‌شود. این کار زمستان ۸۵ در تالار مولوی روی صحنه رفته بود و امسال نیز با تغییراتی در فرم به روی صحنه خواهد رفت. تئاتر شهر، هم اکنون نمایش‌های «پنجره فولاد» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در تالار اصلی، «خیال روی خطوط موازی» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در تالار چهار سو، «اترار نامه» به کارگردانی اصغر خلیلی در تالار قشقایی همچنین «ددالوس وایکاروس» به کارگردانی همایون غنی‌زاده از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه روی صحنه خواهد رفت.

نمایش عکس «خیال روی خطوط موازی» در تئاتر شهر

نمایشگاه عکس نمایش «خیال روی خط موازی» از چهارشنبه گذشته در تریا تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر برپا شد. نمایشگاه عکس‌های مرتضی اتابکی شامل ۲۰ قطعه عکس است و همزمان با اجرای نمایش برپا شده است.

«خیال روی خطوط موازی» به کارگردانی مشترک حمیدرضا آذرنگ و عباس اقسامی درباره چند جوان آبادانی است که آرزوی سفر به مشهد مقدس سفری خیالی را طی می‌کنند. این نمایش هر روز جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در تالار چهارسو روی صحنه است.

نمایشگاه عکس‌های مرتضی اتابکی شامل ۲۰ قطعه عکس است.