رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت برطرف شدن ابهامات طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، این طرح روز سه‌شنبه اعلام وصول می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی دیروز مجلس در توضیح اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: این استیضاح به دست بنده رسیده است، منتهی بعضی از موارد این استیضاح کلی و مبهم است و به همین دلیل امروز (یکشنبه) اعلام وصول نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به این که در ماده ۲۲۸ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که موضوع استیضاح باید صریحا و با ذکر مورد و موارد معین شود، ما این طرح را به استیضاح کنندگان برمی‌گردانیم تا این ابهامات را رفع کنند و به ما برگردانند.

حدادعادل تصریح کرد: بعد از اینکه این ابهامات از نظر آیین‌نامه‌ای برطرف شد روز سه‌شنبه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول می‌کنیم.

این در حالی است که پیش از اظهارات حداد عادل سخنگوی فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس گفت: نمایندگان در استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی هستند.

رضا طلایی‌نیک با بیان این که اصلاح نظام هماهنگ پرداخت حقوق هدیه اصلی و تحول در مدیریت آموزش و پرورش هدیه مکمل مجلس به جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان است، گفت: مدارس و فرهنگیان به تحول در مدیریت آموزش و پرورش نیاز راهبردی و بنیادی دارند.