دبیر کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس گفت: طرح اجرایی کردن اصل ۴۴ در هفته جاری مطرح نخواهد شد. کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص لایحه اجرایی کردن اصل ۴۴ دولت، اظهار کرد: منتظریم تا دولت لایحه خود را ارائه کند و اگر لایحه را در مدت تعیین شده به مجلس ندهد، طرح دوفوریتی مجلس ارائه و بررسی خواهد شد.

وی افزود: از هفته گذشته مهلت دوهفته‌ای دولت آغاز شده است و دولت باید هر چه زودتر لایحه را به مجلس ارائه کند.

دلخوش در پاسخ به این سوال که مطرح شده در صورتی که لایحه دولت به مجلس ارائه نشود طرح اجرای اصل ۴۴ یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود، گفت: این طرح یکشنبه مطرح نخواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح تا هفته آینده در مجلس مطرح نخواهد شد.

دبیر کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه تفاوت طرح با لایحه دولت در خصوص اصل ۴۴ چیست؟ گفت: این دو تقریبا مشابه است ولی طرح مجلس جامع‌تر به مسائل پرداخته است.

این در حالی است که منابع پارلمانی در روزهای گذشته از قطعی بودن ارائه طرح دوفوریتی تدوین شده مرکز پژوهش‌های مجلس برای اجرایی کردن اصل۴۴ قانون اساسی خبر دادند.

مهلت بیشتری می‌خواهیم

با توجه به این که لایحه خصوصی‌سازی از مدت‌ها قبل در دولت در دست بررسی نهایی است و بحث و بررسی بر آن صورت می‌گیرد، بنابراین به زودی نهایی شدن آن را خواهیم داشت.

سیدمهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لایحه خصوصی‌سازی و اینکه با تاخیر دولت در تقدیم لایحه، مجلس شورای اسلامی‌ طرحی را ارائه خواهد داد، گفت: با توجه به این که این لایحه از مدت‌ها قبل در دست بررسی است، به زودی نهایی شدن آن را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که ارائه طرح متفاوت مجلس شورای اسلامی‌ برای خصوصی‌سازی یک نوع موازی‌کاری محسوب نمی‌شود؟ گفت: مجلس باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عقدایی با بیان این که مجلس می‌خواهد با فشار به دولت، لایحه زودتر نهایی شود، خاطرنشان کرد: تا کارشناسی دولت بر لایحه به پایان نرسد، نمی‌تواند با عجله آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی‌ کند به هر حال ظرف یک هفته آینده به طور قطع لایحه به مجلس داده خواهد شد.