قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: «شورای ائتلاف اصولگرایان» که برخی رسانه‌‏ها از تشکیل آن خبر داده‌‏اند، وجود ندارد. غلامحسن امیری در گفت‌‏وگو با ایلنا افزود: ائتلاف اصولگرایان با تکیه بر معیارهای اصولگرایان و پرهیز از سهم‌‏خواهی به وجود می‌‏آید و این نوع شوراها تا به حال در این زمینه نقشی نداشته‌‏اند یا اگر هم بودند و نقشی داشتند، من از جزییات آن خبر ندارم. وی درباره نشست مشترک برخی از چهره‌‏های اصولگرا و انتشار خبر آن، خاطرنشان کرد: این نشست به معنای تشکیل «شورای ائتلاف اصولگرایان» نبوده است و چنین نامی وجود ندارد. ممکن است برخی چهره‌‏های مطرح جریان اصولگرایی به مناسبت‌‏های مختلف از جمله ملاقات‌‏های سال نو با هم دیداری داشته باشند، اما این جلسات اسم خاصی نداشته است.

از سوی دیگر علیرضا زاکانی، عضو ارشد ائتلاف آبادگران مجلس هفتم گفت: شورایی به نام همگرایی اصولگرایان و به جای شورای هماهنگی اصولگرایان شکل نگرفته و فقط جلساتی برای هماهنگی بین اصولگرایان در امور مختلف در حال برگزاری است که پس از کسب نتیجه نام آن را اعلام خواهیم کرد.

این نماینده اصولگرا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: جلسات متعددی برای هماهنگی و همگرایی بین اصولگرایان از گذشته وجود داشته که اکنون بیشتر شده، اما هنوز برای این جلسات نامی‌انتخاب نکرده‌ایم. وی افزود: هنگامی‌که این جلسات به جمع‌بندی و نتیجه مشخصی رسید، آنگاه ساز و کار و نام آن را اعلام خواهیم کرد.