نظام پولی وارداتی از ریشه‌های مشکلات اقتصادی  است

۱۳۰مصوبه برای توسعه استان کرمان

هیات دولت در بیست و هشتمین سفر استانی خود، ۱۳۰راهکار را برای توسعه استان کرمان تصویب کرد. به گزارش ایرنا در نشست هیات دولت که جمعه شب به ریاست محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کرمان تشکیل شد پس از حدود پنج ساعت بحث و تبادل نظر، پیشنهادهای متنوعی در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید. بخش‌های نیرو، راه و ترابری، بهداشت و درمان و کشاورزی بیشترین مصوبه‌های هیات دولت در کرمان را به خود اختصاص دادند. محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری تاکید کرد: دانشگاهیان باید پرچمدار ساختن ایران باشند و ایران اسلامی را با الگوهای الهی، اسلامی و خودی بسازند.

به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد در چهارمین روز از سفر استانی خود به کرمان، در دیدار با دانشگاهیان کرمان تاکید کرد: ماموریت اصلی همه ما ساختن ایران و تبدیل آن به الگوی کشورهای منطقه است. احمدی‌نژاد افزود: البته ساختن کشور بر اساس ارزش‌های متعالی سخت است و با موانعی نیز روبرو است که باید این موانع را از پیش رو برداشت. وی در همین خصوص به موضوع اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر از الگوهای وارداتی و نسخه‌های ترجمه‌ای برای ساماندهی وضعیت اقتصاد کشور استفاده شده است، در حالی که ما باید به توانمندی‌ها و اعتقاد خود برای سازندگی کشور اتکا کنیم و ایران را بر اساس الگوی جامعه نمونه و حیات طیبه بسازیم.

رییس‌جمهوری گفت: یکی از معضلات امروز در عرصه اقتصاد، این است که فکر اقتصادی مدیران ما وارداتی است و حقایق جامعه را نمی‌بیند و ما برای تغییر این سیاست‌ها و برنامه‌ها انرژی سنگینی را باید مصرف کنیم.

وی نظام پولی و بانکی کشور را یکی دیگر از مشکلات نظام اقتصادی کشور عنوان و تصریح کرد: متاسفانه یک الگوی وارداتی بر نظام مالی و پولی و بانکی کشور مسلط شده که به سختی می‌توان آن را تغییر داد.

احمدی‌نژاد در همین زمینه به فعالیت بانک‌های خصوصی و نرخ بالای سود در این بانک‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه تاسیس بانک‌های خصوصی کمک به نظام مالی و پولی کشور و رفاه مردم بود. این در حالی است که نرخ سود بانکی در بانک‌های خصوصی که باید کمتر از بانک‌های دولتی ‌باشد، امروز بیشتر از این بانک‌ها است.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ما باید کشور را بر اساس الگوهای خود بسازیم، خاطرنشان کرد: عدالت توزیع عادلانه فرصت‌ها است و ما باید با شناخت دقیق توانمندی‌های کشور به دنبال شکوفایی استعدادها و شناخت ظرفیت‌های کشور باشیم.

رییس‌جمهوری افزود: قطعنامه‌ها و تهدیدهای دشمنان هیچ تاثیری بر اقتصاد ایران نداشته و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور به رغم همه مخالفت‌ها افزایش داشته است.

رییس‌جمهوری همچنین در جمع مردم بافت با تاکید براینکه حق استفاده از تمام ظرفیت‌های هسته‌ای متعلق به آحاد ملت ایران است، گفت: ملت ایران در وسط صحنه ایستاده و ضعف به خود راه نخواهد داد. وی افزود: دشمنان ۲۸ سال علیه ملت ما فتنه‌انگیزی کردند، اما به فضل خدا ملت ایران روز به روز مقتدر تر و پیشرفته‌تر از گذشته است و دشمنان ضعیف تر ،حقیرتر و رسواتر هستند.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: در موضوع هسته‌ای ملت ایران محکم ایستاده و حتی یک قدم از حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد و تا فتح قله‌های افتخار پیش خواهد رفت.