نمایشگاه «جلوه‌های نگارگری در نقاشی معاصر ایران» عصر جمعه با حضور فرح اصولی دبیر نمایشگاه، سیدمحسن هاشمی سرپرست موزه امام علی (ع)، حبیب‌ا... صادقی، رییس موزه هنرهای معاصر، هنرمندان و خبرنگاران در موزه هنرهای دینی افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد خبری نمایشگاه جلوه‌های نگارگری در هنر معاصر ایران اعلام کرد در این نمایشگاه که به همت موزه هنرهای دینی و موسسه ماه مهر برپا شده، آثاری از هنرمندان برجسته عرصه نگارگری از جمله محمود فرشچیان، آیدین آغداشلو، ژازه طباطبایی، کاظم چلیپا، رضا درخشانی، گیزلا وارگا سینایی، خسرو خسروی، جمشید حقیقت‌شناس، مهدی حسینی، بهرام دبیری، شهلا جبیبی و ... تا ۲۸ خرداد نمایش داده می‌شود.

دبیر نمایشگاه جلوه‌های هنر نگارگری درباره چگونگی برپایی این نمایشگاه گفت: «افتتاحیه این نمایشگاه برنامه ویژه و تشریفات خاصی نداشت، چرا که تمرکز ما از نظر تئوری و کلامی روی همایش این نمایشگاه استوار است که ۲۵ و ۲۶ خردادماه برگزار می‌شود و در این همایش ما اهداف خود را بیان و بررسی خواهیم کرد».

سرپرست موزه هنرهای دینی هم در خصوص برپایی نمایشگاه جلوه‌های نگارگری در نقاشی معاصر گفت: «نگارگری، نقاشی اصیل ایرانی است که در طول تاریخ یکصدساله کوشیده متناسب با عصر و در عین حال تکیه بر پیشینه خویش وسیله انتقال احساس تجارب و آرمان‌های هنرمندان باشد. این نمایشگاه در پی آن است تا با خوشه‌چینی از مجموعه آثار نگارگری معاصر بیننده را با سیر تحول و تطور این هنر آشنا سازد».

رییس موزه هنرهای معاصر نیز در حاشیه این نمایشگاه با پویا خواندن فعالیت‌های هنرمندان معاصر ایران افزود: «روایت‌های مختلف ادعا دارند نگارگری ایران ایستاست، اما این نمایشگاه و آثار به نمایش درآمده در آن نشان داد با هوشیاری هنرمندان معاصر و توجه به نکات محوری نگارگری، این هنر ایرانی می‌تواند جایگاه رفیع خود را همچنان در دنیا حفظ کند».

پخش فیلم کوتاه «حاج مصورالملکی» اثر خسرو سینایی و بخش کوتاهی از فیلم «نقاشی ایرانی» ساخته قاسم خان از جمله بخش‌های جانبی آئین گشایش بود. نمایشگاه نگارگری در نقاشی معاصر ایران هر روز غیر از شنبه‌ها از ساعت ۳۰/۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای دینی برپاست. همچنین در حاشیه این نمایشگاه همایش نگارگری در این مکان برگزار می‌شود.