کیا رستمی به دنبال یک روشنفکر 50 ساله

محمد تاجیک- عباس کیارستمی هم اکنون مشغول گرفتن تست بازیگری از مردان مسن ۵۰ تا ۵۵ ساله‌ای است. مردانی که چهره روشنفکری دارند و کیارستمی این تست‌ها را برای فیلم جدیدش و انتخاب بازیگر مقابل ژولیت بینوش می‌گیرد. این فیلم «رونوشت برابر اصل است» نام دارد و از سپتامبر سال ۲۰۰۷ در ایتالیا کلید می‌خورد. ژولیت بینوش سال گذشته با حضور در ایران به میزبانی کیارستمی دیداری چند هفته‌ای از ایران داشت.

پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری جدیدترین فیلم کیارستمی با عنوان «رونوشت برابر اصل است»، در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ مهرماه سال‌جاری آغاز شود. ژولیت بینوش سال گذشته در گفت وگویی با نشریه نیویورکر که آن را تام چارین انجام داده، اظهارات جالبی را درباره حضور درایران عنوان کرده بود.

بینوش در توضیح فیلمی که با عباس کیارستمی خواهد ساخت گفته بود: من به تهران رفتم تا چند روزی را با عباس کیارستمی بگذرانم. یک روز او داستانی برای من تعریف کرد که برای خودش اتفاق افتاده بود. وقتی داستان تمام شد از من پرسید: باورت می‌شود؟ گفتم: بله، کاملا. بعد خندید و گفت: همه این داستان دروغ بود. من خنده‌ام گرفت، حسابی خندیدم. یک بعدازظهر تمام به این جریان خندیدم... عباس واقعا دیوانه است! او بعد از اینکه دید مرا گول زده است و من این همه به این داستان می‌خندم تصمیم گرفت که همین داستان را بسازد و ما این داستان را با هم خواهیم ساخت تام چارین در ادامه مطلب خود گفته بود: البته بعد از این فیلم‌ها او فیلمی هم با استیو کارل خواهد ساخت. این برایم عجیب است. بینوش اشاره من را می‌فهمد و هر دو با هم می‌خندیم.