وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دیدگاه آحاد جامعه درباره ‌خصوصی‌سازی تغییر کرده و مثبت شده است. به گزارش واحدمرکزی خبر، داوود دانش‌جعفری واگذاری سهام عدالت و ۵درصد از سهام شرکت‌های دولتی قابل واگذاری به مدیران و کارکنان این شرکت‌ها را یکی از عمده‌ترین دلایل تغییر دیدگاه مردم درباره ‌خصوصی‌سازی اعلام کرد. وزیر اقتصاد تصریح کرد: دارندگان سهام عدالت علاوه بر افزایش ارزش دارایی‌ سالانه از سود سهام خود برخوردار خواهند شد که به درآمدهای آنان افزوده می‌شود. دانش‌جعفری تاکید کرد که عزم دولت در ‌خصوصی‌سازی جدی است.

وی برخی اظهارات درباره خودداری دولت از واگذاری شرکت‌های دولتی به سرمایه‌گذاران را نادرست خواند و گفت: به تازگی درخواست خرید بخشی از شرکت‌های فولادی ایران را یکی از سهامداران عمده کارخانه‌های فولاد جهان که از وی به عنوان سلطان فولاد جهان یاد می‌شود ارائه کرده است.

وی افزود: در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به ریاست رییس‌جمهوری با بررسی این موضوع مقرر شد در‌این‌باره با وی مذاکره شود.

دانش‌جعفری گفت‌: دولتی که درباره سرمایه‌گذار خارجی چنین دیدگاهی دارد حتما اقبال بیشتری به سرمایه‌گذاری داخلی دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تاکید کرد‌: برخی اختلاف دیدگاه‌ها در سه قوه درباره چگونگی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است تا توزیع ثروت عادلانه تر باشد و سود آن به آحاد جامعه برسد.

دانش‌جعفری با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره کندی روند اجرای اصل ۴۴ و برداشت‌های متفاوت سه قوه که رییس قوه‌قضائیه نیز آن را عامل کندی می‌داند، گفت‌: این موضوع به زمان قبل از ابلاغ سیاست‌ها بر می‌گردد و هنگامی که سیاست‌های کلی نظام درباره اصل ۴۴ قانون اساسی از جانب بالاترین مقام کشور ابلاغ شد، به معنی این است که این برداشت بر سایر برداشت‌ها در سه قوه غالب شده است.