دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران گفت: طرح مطالبات از سوی مردم به دلیل برآورده نشدن نیازهای آنها است و نباید با ربط دادن آنها به هدایت عوامل بیگانه، باعث ایجاد نگرانی شد، چرا که این امر باعث خدشه‌دار شدن همبستگی ملی می‌شود. محمد سلامتی به ایسنا، گفت: اینکه گرانی و مشکلات اقتصادی را به عوامل بیگانه نسبت دهند، خوشایند نیست، چرا که نباید دشمن خارجی را قوی و کشور را ضعیف جلوه داد. مثلا در مسائل اقتصادی، سیاست‌های در پیش گرفته شده، آثار و تبعات خود را به جای گذاشته که در آینده نیز ادامه خواهد داشت که ربطی به دخالت عوامل بیگانه ندارد.

وی تصریح کرد: کسانی که وجود دشمن خارجی را عامل ایجاد مشکلات اقتصادی و یا طرح مطالبات صنفی مردم می‌دانند، نمی‌خواهند مسوولیت بپذیرند و به نظر می‌رسد یا قدرت حل مشکلات را ندارند و یا اگر هم داشته باشند، با این تلقی، توان خود را از دست می‌دهند.

سلامتی با بیان اینکه طرح وجود تهدید خارجی از سوی مسوولان، اتحاد ملی را خدشه‌دار می‌کند، تاکید کرد: وقتی هر حرکتی را به هدایت از سوی کانال‌های خارجی و توطئه‌ بیگانه نسبت دهند نگرانی مردم را تشدید می‌کنند و موجب می‌شوند مردم احساس کنند هرگاه در صدد بیان مشکلات خود برآیند به آنها انگ ارتباط با بیگانگان زده می‌شود، لذا موجب بی‌اعتمادی و دوری اقشار مردم از مسوولان می‌شود و همبستگی ملی را خدشه‌دار می‌کند، حتی ممکن است این مطالبات به گونه‌ای زیرزمینی و از طریق غیرمسالمت‌آمیز مطرح شود که امیدوارم این اتفاقات رخ ندهد.سلامتی شیوه مناسب طرح مطالبات را از طریق نهادهای مردمی خواند و گفت: کارگران، معلمان و اصناف باید از طریق تشکل‌های خاص خود، مطالباتشان را مطرح کنند. دولت نیز باید این تشکل‌ها را به رسمیت بشناسد و در صدد تقویت آنها برآیند.

وی افزود: در رقابت‌های سیاسی ممکن است گروه‌های مخالف، از پدیده‌های ملموس اجتماعی بهره ببرند، اما نمی‌توانند آن را ایجاد کنند.