امنیت کامل در مرزهای شرق کشور حاکم است

وزیر کشور گفت‌: امروز شاهد امنیت کامل در مرزهای شرق کشور و منطقه هستیم‌. به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پورمحمدی شامگاه سه‌شنبه در تربت‌جام گفت‌: امنیت موجود در کشور مرهون زحمات و تلاش‌های نیروهای جان بر کف نظامی و انتظامی کشور است‌. وی درباره مهاجرین افغان گفت‌: با توجه به حضور کشورهای انگلیس و آمریکا در افغانستان که مدعی برقراری امنیت در این کشور هستند، متاسفانه هیچ امنیتی در این کشور وجود ندارد اما مرزهای کشور ما در امنیت کامل هستند‌.

جمع‌آوری ۵۰ هزار تبعه غیرمجاز افغان

وزیر کشور همچنین روز چهارشنبه در مرز دوغارون گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع‌آوری و طرد اتباع غیر مجاز تا‌کنون بیش از ۵۰هزار تبعه غیرمجاز افغان از سطح کشور جمع‌آوری شده است. پورمحمدی افزود: ۳۶هزار نفر از این تعداد در قالب این طرح از سطح کشور جمع‌آوری و ۱۵‌هزار نفر به صورت داوطلبانه آماده بازگشت به کشورشان شده‌اند. وی اظهار کرد: طرح جمع‌آوری و طرد اتباع غیرمجاز افغان از ابتدای اردیبهشت ماه به اجرا درآمده و اطلاع رسانی به آنها هم از حدود چند ماه قبل در این زمینه انجام گرفته تا فرصت جمع‌آوری اموال و ترک کشور را با برنامه داشته باشند. وزیر کشور افزود: برای تسهیل در بازگشت این اتباع غیرمجاز، یکسری امکانات از جمله کامیون هم برای انتقال اموال در اختیارشان قرار داده‌ایم. وی گفت: در عین حال بخش زیادی از افراد به هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها توجه نکرده و تاکنون نسبت به خروج اقدام نکرده‌اند. پور‌محمدی افزود‌: اکثر افراد جمع‌آوری شده، مجرد و کارگران فصلی هستند که برای کار می‌آیند و دوباره برمی‌گردند. وی در ادامه گفت: در اجرای طرح جمع‌آوری و طرد اتباع غیر مجاز، جمهوری اسلامی ایران کمک بین‌المللی چندانی دریافت نکرده است.

سی‌امین کشور تولیدکننده علم

وزیر کشور روز چهارشنبه در آیین سالگرد شهید مطهری در شهرستان فریمان‌ نیز گفت: ایران به سی امین کشور تولیدکننده علم در جهان تبدیل شده است که البته این آمار چندان صحیح نیست و اگر همه تولیدات علمی ما ثبت جهانی شود، حتما رتبه ما بهتر خواهد شد. پورمحمدی افزود: هم‌اکنون مجال تحقیق و پژوهش و پیشرفت کاملا در کشور فراهم است. وی گفت: به همین خاطر زودتر از موعد مقرر به تولید صنعتی سوخت هسته‌ای دست پیدا کردیم و جایگاه خود را در باشگاه دارندگان این تکنولوژی به برکت جوانان خود ثبت کردیم. وی افزود: این وضعیت مرهون میراث علمی امثال مطهری‌ها است.