شبکه‌های تلویزیونی در روزهای پایانی هفته جاری آثاری از برترین کارگردانان تاریخ سینما را به روی آنتن می‌برند. بر این اساس در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، شاهد پخش فیلم‌هایی از الیور استون، روبر برسون و ویم ‌وندرس خواهیم بود. فیلم سینمای «نیکسون» در برنامه این هفته سینما یک پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی الیور استون محصول سال ۱۹۹۵ آمریکاست. فیلم با بازی آنتونی هاپکینز در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون را به تصویر می‌کشد، جان آلن و اد هریس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «دانی براسکو» فردا از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم ایتالیایی توسط مایکل نیوول کارگردانی شده و آل پاچینو در آن بازی می‌کند. داستان فیلم درباره دانی براسکو، مامور مخفی اف بی آی است که در یک باند مافیایی نفوذ می‌کند. او بعد از مدتی با رهبر باند ارتباط برقرار می‌کند. این شبکه امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فیلم سینمایی «یک نفر هم نباید کم شود» را تکرار می‌کند.

برنامه صد فیلم شبکه سه سیما این هفته فیلم سینمایی «محکوم به مرگ گریخت» را برای پخش در نظر گرفته است. این فیلم محصول سال ۱۹۵۶ فرانسه است که ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه جمعه پخش خواهد شد.

کارگردانی «محکوم به مرگ گریخت» را روبر برسون بر عهده دارد و بازیگرانی چون فرانسوا لتوریه، شارل لوکلانش، رولان مونو و موریس بربلوک در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم در سال ۱۹۴۳ در فرانسه رخ می‌دهد. یک سروان گرفتار گشتاپو و زندانی می‌شود. او نقشه فرار طرح می‌کند. اما اجرای آن را به تعویق می‌اندازد تا این که به اعدام محکوم می‌شود. همزمان پسر جوانی را که مشکوک به همکاری با آلمانی‌هاست به سلول او منتقل می‌کنند.

فیلم سینمایی «باغبان اسپانیایی» امروز از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم محصول کشور انگلستان است که توسط فیلیپ لی کاک کارگردانی شده است. داستان فیلم با بازی درک بوگارت درباره‌ی کنسول انگلستان در مادرید است که به همراه پسرش به ویلایی در اسپانیا می‌رود. او نسبت به پسر خود بسیار سخت‌گیر است و کمتر به او توجه می‌کند. پسر رابطه‌ای عاطفی با باغبان اسپانیایی ویلا پیدا می‌کند.

شبکه‌ سه سیما هم‌چنین فیلم سینمایی «سرنوشت» را جمعه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌برد. این فیلم محصول کشور هندوستان است و توسط فرول اس آناند کارگردانی شده است. آمیتا باچان، سری دیوی و پریم چوبرا بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «همت» جمعه این هفته در قالب برنامه «سینما ۴» به نمایش درمی‌آید. این فیلم محصول سال ۱۹۹۲ آمریکاست و توسط ویم وندرس کارگردانی شده است.

داستان فیلم در سال ۱۹۲۸ در سان‌فرانسیسکو اتفاق می‌افتد. راشیل همت به تازگی داستان جدیدش را تمام کرده است که به یکی از همکاران سابق خود در آژانس کارآگاهی برمی‌خورد. او از همت می‌خواهد تا در پیدا کردن یک دختر گمشده چینی به او کمک کند. در محله چینی‌ها این دو همدیگر را گم می‌کنند و وارد ماجراهای تازه‌ای می‌شوند. فردریک فارست، پیتر بویل و ماریلو هنر، بازیگران سینمایی «همت» هستند.

فیلم سینمایی «بگذارید کودکم زندگی کند» جمعه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه‌ تهران پخش می‌شود. فیلم داستان زوج جوانی است که در تصادف رانندگی دچار حادثه شده‌اند، تری در این حادثه دچار ضربه مغزی می‌شود پزشکان در تلاشند جنین تری را سالم به دنیای آورند ولی افکار عمومی مخالف این مساله است.