معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس با قید دو فوریت در هیات وزیران به تصویب رسید، گفت: به دلیل اینکه بررسی این لایحه خارج از نوبت در دستور کار دولت قرار گرفت، از این رو دولت قصد دارد هر چه سریع‌تر آن را برای بررسی به مجلس ارائه کند. مجتبی ثمره هاشمی معاون سیاسی وزیر کشور که با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، با اعلام این خبر، اظهار داشت: پیشنهادات جدیدی در این اصلاحیه مطرح شده که از جمله می‌توان به زمان بازگشت استعفای مدیران دولتی از ۶ ماه قبل از ثبت نام، به قانون قبلی که ۲ ماه پیش از ثبت نام است، اشاره کرد.

وی افزود: لایحه دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات در حقیقت بازگشت به قانون قبلی با تغییرات مختصری است.

معاون سیاسی وزیر کشور زمان آغاز انتخابات مجلس هشتم را منوط به تصویب این لایحه دانست و تصریح کرد: چنانچه لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس توسط نمایندگان به تصویب برسد، زمان آغاز انتخابات چند ماه به تاخیر خواهد افتاد.

به گفته ثمره هاشمی، در صورتی که قانون فعلی مصوب مجلس (استعفای داوطلبان مجلس از ۶ ماه قبل) ابقا شود، کارهای مقدماتی انتخابات باید از چند هفته آینده آغاز شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: درهر صورت، روز رای‌گیری برای انتخابات تغییری نخواهد کرد و شاهد برگزاری انتخابات مجلس هشتم در اواخر سال ۸۶ و یا اوایل سال ۸۷ خواهیم بود.