سرعت تلاش برای حل مشکل معلمان بیشتر شود

بوسه احمدی‌نژاد بر دستان معلم خود

در دیدار روز گذشته معلمان نمونه کشور با رییس‌جمهوری، نجمه قلی‌پور، معلم کلاس اول محمود احمدی‌نژاد بدون اطلاع رییس‌جمهوری به سالن برگزاری مراسم آورده شده بود. مجری برنامه در بخشی از سخنانش از حضار خواست که میهمان ویژه این مراسم را شناسایی کنند که رییس‌جمهوری با شناختن معلم کلاس اول خود به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و از او استقبال کرد. احمدی‌نژاد با تقدیر ویژه و اهدای هدیه به معلم کلاس اول خود، بر دستان خانم معلم کهنسال که دستکشی نیز بر دست داشت، بوسه زد. خانم قلی‌پور نیز متقابلا سر و بازوی رییس‌جمهوری بوسید. رییس‌جمهوری در آغاز سخنانش گفت: امروز با دیدن معلم کلاس اول خود شرایط خاص روحی و عاطفی برایم پیش آمد که اگر ملاحظات نبود، دوست داشتم یک ساعت می‌نشستم و گریه می‌کردم تا یادآور محبت‌هایی باشم که معلمان عزیزم در طول دوران تحصیل از جان خود در کام ما چکاندند. امروز آرزو کردم، ای کاش به ۴۴ سال قبل باز می‌گشتم و آن فضای صمیمی را بار دیگر لمس می‌کردم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس‌جمهوری از مسوولان وزارت آموزش و پرورش خواست در تصمیم‌گیری‌ها با جامعه توانمند و دلسوز معلمان مشورت کنند و برای توسعه جامعه فرهنگیان برنامه ویژه و جامع و قوی ارائه دهند و برای کاهش دغدغه آنها به وعده‌های داده شده جامه عمل بپوشانند.

رییس‌شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با معلمان نمونه کشور که روز گذشته برگزار شد، گفت: امروز ملت ایران، دنبال کار خدا و پیامبران را گرفته‌اند تا نقطه درخشان بشری، حیات طیبه اسلامی، از مسیر تعلیم و تربیت انسان‌ها جاری شود و معلمان و فرهنگیان اصلی‌ترین و محوری‌ترین عنصر این حرکت بزرگ هستند.

رییس‌جمهوری تاکید کرد: مسوولان و مدیران باید به وظایف خود در قبال جامعه فرهنگیان و معلمان عمل کنند تا امور اولیه آنها ساماندهی شده و مشکلاتی که در مسیر تعلیم و تربیت وجود دارد رفع شود، ولی هیچ‌کس حق ندارد منتی بر سر جامعه فرهنگیان به عنوان پیشتازان جامعه بگذارد و بدون تردید حرف‌هایی که گوشه وکنار بیان می‌شود و تحرکاتی که از سوی برخی صورت می‌گیرد، در نگاه ما به تعلیم و تربیت و اراده ما برای بهبود وضعیت معلمان تاثیری نخواهد داشت.

پیش از سخنان رییس‌جمهوری، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد این وزارت خانه در طول یک سال ونیم گذشته ارائه کرد.

محمود فرشیدی با بیان اینکه وزارتخانه متبوعش در طول دوره فعالیت دولت نهم اوراق زرینی در کارنامه خود دارد اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش در دولت نهم افزایش چشمگیری داشته و تلاش‌هایی در جهت ارتقای سطح معیشت و رفاه معلمان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به تحقق بیمه معلمان برای ارائه خدمات بیشتر از مهر ماه سال‌جاری و ارتقای درمانگاه‌های فرهنگیان و ایجاد ۱۲ بیمارستان ویژه و افزایش اعتبارات عمرانی برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و تحول در معماری مراکز آموزشی با گرایش معماری اسلامی اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر‌نشان کرد: تا مهر‌ماه سال‌جاری ۴هزار و ۵۰۰ مدرسه با ظرفیت ۲۵ هزار کلاس و تا پایان سال ۸۶، ۶‌هزار و ۵۰۰ مدرسه با ظرفیت ۳۵‌هزار کلاس درسی توسط سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش تاسیس خواهد شد.

در مراسم تقدیر از معلمان نمونه کشور، ۱۴۰ معلم نمونه حضور داشتند که از میان آنها ۱۰ معلم به نمایندگی از این جامعه لوح تقدیر دریافت کردند که در این میان از سرکار خانم نجمه قلی‌پور، معلم کلاس اول رییس‌جمهوری به صورت ویژه قدردانی شد.

در پایان مجری برنامه اعلام کرد که احمدی‌نژاد به هرکدام از این معلمان ۵سکه بهار آزادی نیز هدیه کرده است.

با رحمت و مهرورزی جهان بهتر اداره می شود

احمدی‌نژاد تروریسم را زاییده مدیریت غیر‌الهی بر بشریت امروز و فاصله گرفتن قدرت‌ها از مسیر انبیاء دانست و گفت: امروز دنیای اسلام قربانی یک تروریسم سازمان یافته ‌است. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد، در همایش دو روزه «جهان اسلام‌، قربانی تروریسم» تاکیدکرد: متاسفانه برخی از قدرت‌های زورگو در جهان با تولید سلاح‌های گوناگون، بزرگ‌ترین عامل تهدید برای بشریت هستند و سازمان‌های متشکل تروریستی در دامن قدرت‌های مستکبر و زورگو ساخته می‌شوند.

وی افزود: امروز سایه تهدید، زندگی را به کام ملت‌ها تلخ کرده و ظلم و بی‌عدالتی و تهاجم و کشتار، عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی‌، جامعه لطف و برادری است و سیره پیامبر اسلام عطوفت‌، کرامت و رحمت است‌.

رییس‌جمهوری افزود: متاسف‌ هستیم که دشمنان اسلام این حقایق را کتمان می‌کنند و تلاش می‌کنند که اسلام عزیز را دین خشونت و نامهربانی معرفی کنند، اما خورشید پنهان نخواهد ماند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی قدرت‌های زورگو فقط به منافع خود فکر می‌کنند و برای آنان مسلمان‌، یهودی و مسیحی فرقی نمی‌کند، هر کسی در مقابل خودخواهی و زیاده طلبی آنان بایستد متهم است و باید از بین برود.

رییس‌جمهوری ادامه داد: این در حالی است که اگر سنگدل‌ترین و متجاوزترین افراد یا گروه‌ها در راستای منافع آنها حرکت کنند نه تنها متهم نیستند بلکه جایزه صلح نیز می‌گیرند‌. احمدی‌نژاد تروریسم را زاییده مکتبی که اخلاق را از اجتماع کنار گذاشته دانست و گفت: تروریسم زاییده حاکمیت مادی بر جهان امروز است و متاسفانه امروز برخی‌رژیم‌های مستبد استکباری و جعلی به طور رسمی و علنی سازمان‌های ترور برپا می‌کنند و حتی قصد خود را از ترور افراد پیشاپیش اعلام می‌کنند و این درحالی است که متاسفانه برخی دولت‌ها و قدرت‌های مدعی حقوق بشر حتی اعتراضی به این تصمیمات و اقدامات ندارند.

رییس‌جمهوری با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران نیز نماد قربانی تروریسم سازمان یافته‌است، گفت: البته تروریسم در ایران با تلاش مردم‌، متلاشی شد؛ اما همین تروریست‌‌ها سال‌های سال است که در دامن قدرت‌های مدعی حقوق بشر زندگی می‌کنند و حمایت می‌شوند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز جهان اسلام آماج یک تروریسم سازمان یافته است و ما تاسف خود را از نوع رفتار و نگاه برخی قدرت‌ها به بشریت و جهان اسلام اعلام می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اوضاع عراق خاطرنشان کرد: تروریسم فقط انفجار بمب برای کشتن بیگناهان نیست و تسلط بر منابع مادی و انسانی کشورها، تروریسم بزرگ‌تری است.

رییس‌جمهوری گفت: تروریسم یک حرکت ناجوانمردانه است که توسط افراد زبون‌، خود خواه و برتری جو سازمان‌دهی می‌شود، اما به فضل الهی با موج بیداری که امروز در جهان پدید آمده تروریسم به سلاح زنگ زده و شکست خورده تبدیل شده‌است.

رییس‌جمهوری گفت: بشریت امروز اصولا با ترور و خشونت مخالف است و همه می‌دانند که بامحبت و رحمت و مهرورزی جهان بهتر اداره می‌شود و اگر رحمت و عدالت باشد، دلیلی برای خشونت باقی نمی‌ماند و جنگی اتفاق نمی‌افتد‌.