برای صادرات مواد تحریمی به آمریکا آماده‌ایم

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از آمادگی ایران برای صادرات موادی به آمریکا خبر داد که واشنگتن آن مواد را در لیست تحریم‌های ایران قرار داده است. سردار سرتیپ محمدرضا نقدی درنشست خبری به واشنگتن پیام داد «چنانچه آمریکاییان به این مواد نیاز داشته باشند، از نیمه دوم سال آینده خورشیدی ایران این مواد را به آمریکا صادر خواهد کرد.»

معاون تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: ما از هم اکنون آماده عقد قرارداد در زمینه صدور این مواد هستیم.

نقدی در عین حال درباره تولیدکنندگان داخلی، گفت: چنانچه خط تولید مورد نیاز ستاد کل نیروهای مسلح را راه‌اندازی کنند، برای خرید برخی مواد و برگشت سرمایه تضمین خواهیم داد و خریدهای خارجی را نیز ممنوع می‌کنیم.

وی گفت: امنیت ملی و منافع کشور و خودکفا شدن در دفاع، برای ما بسیار مهم‌تر از قیمت است و این بار به‌خاطر چند سنت کمتر به سراغ خارجی‌ها نخواهیم رفت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح فراخوان تولید مواد صنعتی اداره تحقیقات و امور صنعتی این ستاد، گفت: ما به علم و فن‌آوری موجود در کشور اطمینان داریم و قادر به تولید اغلب موارد تحریم هستیم.

این فراخوان سوم اردیبهشت ماه در روزنامه‌های کشور منتشر شد و مراکز علمی، واحدها و شرکت‌های فنی و تولیدی که توانمندی تولید مواد مورد نیاز صنایع نظامی کشور رادارند، تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند، توانمندی‌های خود را اعلام کنند.

نقدی همچنین با تشریح روند تحریم‌ها علیه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، گفت: اکنون ایران در مرحله تحریم مواد اولیه قرار دارد و این اعترافی است که صنایع دفاعی ایران، قابلیت تولید سلاح از مواد اولیه را دارد.

وی افزود: یقین بدانید در جمهوری‌اسلامی ایران مواد اولیه بسیار پیشرفته‌ای برای معتبرترین و مشهورترین شرکت‌های اروپایی تولید می‌شود.

معاون تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تحریم‌ها علیه ایران باعث می‌شود که سراغ این مجموعه‌ها برویم و صنعت کشور نیز شکوفا شود.

نقدی این استدلال را که برای تولید باید توجیه اقتصادی و تولید انبوه داشت، رد و تصریح کرد: چنانچه تولید بر اساس سقف نیاز طراحی شود، می‌تواند اقتصادی باشد.

وی افزود: بسیاری از نیازها در حد آزمایشگاهی برای صنعت کفایت می‌کند و استدلال‌هایی که در مباحث اقتصادی بیان می‌شود، تفکرات غلطی است که در دروس مدیریت صنعتی القا شده است.

وی با اشاره به این سخن حضرت امام خمینی (ره) که «تحریم اقتصادی برای ما یک تحفه آسمانی بود»، اعلام کرد : بیشترین صادرات تسلیحاتی تاریخ ایران در سال گذشته انجام شد که جهش بزرگی به نسبت سال‌های قبل داشت.

تحرکات با دقت نظارت می‌شود

همچنین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط فعلی که کشور با تهدیدات مختلف مواجه‌است، تحرکات نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با شدت و دقت نظارت و پیگیری می‌شود.

سرلشگر عطاا... صالحی، دیروز در حاشیه‌ بازدید از تیپ دو زرهی زنجان، با بیان اینکه آمادگی‌های دفاعی کشور با ارتقای کیفیت آموزش‌ها و نوآوری‌ها به‌طور چشمگیر افزایش یافته‌است، افزود: درزمان حاضر که تهدیدات دشمن در کشورهای همسایه شکل زننده‌ای به‌خود گرفته‌است، جمهوری اسلامی ایران با مراقبت‌های لازم، قدرت بازدارندگی مناسبی را ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه دشمنان دارای نقاط ضعف مهمی هستند که در لابه‌لای جنگ تبلیغاتی و روانی آنان نهفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت تمام به این ضعف‌ها اشراف دارد.

صالحی با یادآوری اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به هوشیاری ایران کاملا واقفند اظهار داشت: آنان به‌دنبال یافتن راهی برای خروج سالم از منطقه هستند و در این مسیر تلاش می‌کنند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت دفاع با تکیه بر خوداتکایی و علم و دانش خود، به بهترین صنعت و علوم روز مجهز شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید سلاح‌های متعارف، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نیروهای خود را با توجه به تهدیدات سنگین حاکم بر منطقه، آرایش داده است.