نیروی کار ایران در سال جاری رشد ۸/۲‌درصدی یافته و به ۲۵‌میلیون نفر می‌رسد. به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارش ماه مارس خود با بررسی وضعیت نیروی کار ایران نوشت: نیروی کار ایران در سال گذشته با رشد ۶/۲‌درصدی به ۲۴‌میلیون و ۴۰۰هزار نفر رسید که این میزان با ۶۰۰ هزار نفر افزایش و در سال جاری به ۲۵‌میلیون نفرافزایش و در سال آینده به ۲۵‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

در سال‌های ۸۸ و ۸۹ نیروی کار کشور به ترتیب معادل ۲۶‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و ۲۷‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خواهد بود که ۶/۲‌درصد در هر سال افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۰ نیروی کار کشور با ۵/۲‌درصد رشد به ۲۷‌میلیون و ۷۰۰هزار نفر برسد که نسبت به سال‌جاری دو‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

در همین حال اکونومیست نرخ بیکاری کشور در سال گذشته را ۱۲‌درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که این میزان در سال‌جاری به ۵/۱۲‌درصد و در سال آینده به ۱۳‌درصد برسد.

انتظار می‌رود طی سال‌های ۸۸ و ۸۹ نرخ بیکاری کشور به ترتیب معادل ۴/۱۳ و ۱۴‌درصد باشد که تداوم این روند صعودی نرخ بیکاری را در سال ۱۳۹۰ به ۱۵‌درصد خواهد رساند.