وزیر نفت گفت: درآمدهای نفتی کشور سال گذشته به ۵۱میلیاردو ۳۰۰میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۷میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار افزایش نشان داد. به گزارش ایرنا‌، سیدکاظم وزیری‌هامانه روز دوشنبه در نهمین همایش مدیران ارشد صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: ایران سال گذشته برای نخستین‌بار به صادرات بیش از ۲میلیون و ۴۰۰هزار بشکه نفت در روز دست یافت‌.

وی قراردادهای منعقده در دوران فعالیت دولت نهم در بخش صنعت نفت را برشمرد و گفت: ۳۷میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار قرارداد قطعی جدید برای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت در این مدت به امضا رسیده است که نشان از قدرت تصمیم‌گیری‌، بینش و درایت مدیران صنعت نفت کشور دارد.

وزیری‌هامانه افزود: تمام این موارد، قراردادهای قطعی امضا شده است و اگر توافق‌ها و تفاهمنامه‌های امضا شده را نیز به آنها اضافه کنیم، این رقم بدون تردید به بیش از ۱۰۰میلیارد دلار بالغ خواهد شد.

وزیر نفت به سرمایه‌گذاری ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون دلاری در بخش بالادستی نفت اشاره و تصریح کرد: با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی علیه ایران‌، سال گذشته سرمایه‌گذاری در پارس‌جنوبی که قلب صنعت نفت کشور است، ۳۸درصد رشد داشت‌.

وزیری‌هامانه با بیان آنکه سال۸۵، سال ‌موفقی برای صنعت نفت بود‌، برکات سفرهای استانی هیات دولت را برشمرد و گفت: تاکنون اجرای بیش از ۲۸۰طرح ورزشی، آموزشی، درمانی و خدماتی در سفرهای استانی هیات‌دولت بر عهده وزارت نفت گذاشته شده که ۱۰۰میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی گفت: میزان کالاهای داخل خریداری شده در صنعت نفت در مقایسه با گذشته بیش از ۱۰برابر افزایش یافته است.

وزیری‌هامانه تصریح کرد: سال گذشته ۴۱هزار میلیارد ریال کالای داخلی از سازندگان و صنعتگران کشور خریداری شده است.