برای یک جهش بلند علمی آماده شویم

رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروز جهان به سرعت به سمت نقطه مطلوب در حال حرکت است، گفت: ملت ایران در کانون جوشش این تحول و هدایت آن قرار دارد و ویژگی های که در سند چشم انداز توسعه برای جامعه ایرانی ترسیم شده گوشه ای از آرمان‌هایی است که بشر به دنبال آن است. به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه روز معلم، چهار استاد نمونه از گروه علوم پایه‌، ۱۰ استاد نمونه از گروه فنی و مهندسی‌،۶ استاد نمونه از گروه علوم انسانی و یک استاد نمونه از گروه کشاورزی و منابع طبیعی معرفی و مورد تقدیر رییس‌جمهور قرار گرفتند. رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به اهمیت علم و دانش گفت: امروز در متن یک تحول بزرگ در درون جامعه ایران و کل جهان قرار داریم و هر جا قدم بگذاریم و با هر کس صحبت کنیم‌، از وضعیت امروز جهان ناراضی و به دنبال وضعیت مطلوب است.وی افزود: وضعیتی که جهانیان به دنبال آن هستند و آن را ترسیم می‌کنند، شبیه آرمان های ملت ماست. رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، معنویت و علم را دو بال یک پرواز و پایه اصلی تحقق آرمان‌ها خواند و گفت: بدون معنویت‌، علم تیغ تیز در دست زنگی مست و بدون علم معنویت راهی است که مقابل آن روشن نیست. وی با بیان اینکه و جامعه علمی کشور کانون ترویج معنویت و علم هستند، گفت: آرامش‌، اطمینان، صلح و برداری و عدالت بدون علم و معنویت تحقق پیدا نخواهد کرد کسی که از درون معنویت وارد عرصه‌های علمی می‌شود، دستاورد‌های آن چند برابر شده و نقطه علمی آن پایانی ندارد‌. احمدی نژاد با اشاره به سند چشم انداز توسعه ایران در ۲۰ سال آینده گفت: در این سند ترسیم شده که در افق ۱۴۰۴ به قدرت اول علمی‌، سیاسی و اقتصادی منطقه تبدیل شویم اما به نظر من می توانیم زودتر از این تاریخ هم به آن برسیم زیرا این استعداد در کشور وجود دارد و ما فرزندان نسل‌هایی هستیم که پیشرفته‌ترین علوم را در اختیار داشتند. وی از وزارت علوم خواست که نمایشگاهی از صنعت و علوم مختلف ایران زمین در طول تاریخ برپا کند. وی ایران را کانون جوشش تمدن در علوم مختلف خواند و گفت: استعداد در خون و فرهنگ ایرانی است و امروز تیزتر و آماده‌تر از گذشته آماده پرواز است و این ملت حرکت رو به کمال خود را ادامه می دهد و آمارها بیانگر این است که ملت ایران نسبت به گذشته‌های خود بسیار پیشرفت کرده است.احمدی نژاد با اشاره به تجلیل از ۲۱ استاد نمونه کشور گفت: اگر وزارت علوم محدودیت های بی جهت را قائل نمی‌شد، امروز به جای ۲۱ استاد‌،‌هزار استاد نمونه را معرفی می کردیم‌.

وی افزود: ظرفیت امروز ما بی بدیل است و در طول تاریخ ما این همه دانشمند نداشته‌ایم و باید همت کرد تا جهشی که باید اتفاق بیافتد ترسیم شود‌. رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که آیا امروز ایران قدرت اول منطقه نیست‌، گفت: چه کسی می تواند در منطقه با ایران برابری کند، البته باید راهکارها را اصلاح کرد.

وی افزود: امروز ۱۴۰‌هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۰‌هزار دانشجوی دکترا داریم، سالی ۴۰‌هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۳‌هزار دانشجوی دکترای ما فارغ التحصیل می‌شوند و در سال ۱۰۰ مجتهد به جامعه دانشمندان افزوده می‌شوند‌، اگر سالی ۵۰‌هزار گره کوچک به دست این افراد باز شود چه اتفاقی در کشور می‌افتد؟ مجتهد‌ها بیایند گره‌های بانکداری ما را حل کنند‌. احمدی نژاد تصریح کرد: در بخش کشاورزی همتی صورت گرفت، و ما اکنون از ۵‌میلیون تن واردات گندم به ۳‌میلیون تن صادرات رسیده‌ایم‌. وی افزود: هنر امروز آموزش عالی این است که استعدادها را شکوفا و از آن استفاده کنند و من به جامعه دانشگاهی کشور و استادهای دلسوز و پایبند به آرمان‌های الهی و پرتلاش ایمان دارم‌.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه خیلی‌ها در جهان نمی خواهند ایران پیشرفت کند، گفت: امروز خود را برای یک جهش بلند آماده می‌کنیم و برای پرواز باید خود را سبک کرده تا بتوانیم به آرمان‌های بلند خود برسیم‌.