در سال گذشته دولت بیش از ۷/۱۵‌میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برداشت کرد. به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مجموع برداشت دولت از محل حساب ذخیره ارزی در سال گذشته به بیش از ۱۴۲هزار‌ میلیارد ریال (۷/۱۵‌میلیارد دلار) رسید.

برداشت دولت از محل حساب ذخیره ارزی برای موضوع تعهدات ارزی، واردات بنزین، تبصره ۲ قانون بودجه ۸۵، مقاوم‌سازی مدارس، ۲درصد درآمد نفت برای مناطق نفت‌خیز و... بود.

دولت بابت تعهدات ارزی در سال گذشته حدود ۸هزار و ۴۰۸‌میلیارد ریال از محل حساب ذخیره ارزی برداشت کرد. این رقم در قانون بودجه سال‌جاری، صفر در نظر گرفته شده است.

همچنین برداشت دولت از محل حساب ذخیره ارزی موضوع متمم بودجه و تبصره ۲ قانون بودجه در سال گذشته به ترتیب حدود ۸هزار و ۹۵۰‌میلیارد ریال و ۱۰۰هزار و ۳۲۱‌میلیارد ریال بود.

۴هزار و ۵۶۰‌میلیارد ریال نیز برای مناطق نفت خیز از محل حساب ذخیره ارزی در سال گذشته اختصاص یافت. برداشت دولت از محل حساب ذخیره ارزی برای مقام‌سازی مدارس هم در سال گذشته بیش از ۴هزار و ۱۴۴‌میلیارد ریال بود. در قانون بودجه سال‌جاری بیش از ۹هزار و ۹۲۳‌میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.