جبهه بندی فارسی - عربی توطئه آمریکا است

دنیای اقتصاد- وزیر دفاع تصریح کرد: آمریکا درصدد است با ایجاد جبهه‌بندی فارسی- عربی ضمن تداوم حضور نامشروع خود، اسراییل را در حاشیه امن قرار داده و با ترفند مضحک «ایران هراسی»، ضمن دامن زدن به رقابت‌ تسلیحاتی، همچنان این منطقه استراتژیک را در ناامنی و بحران نگه دارد. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، مصطفی محمد نجار، در جمع مدیران و معاونان این وزارتخانه با اشاره به اینکه آمریکا به اشکال گوناگون درصدد است مانع گسترش و تقویت روابط ایران با کشورهای عربی و اسلامی شود، سفرهای پی در پی مقامات این کشور به منطقه خاورمیانه را در همین چارچوب ارزیابی کرد و افزود: آمریکا با ترفند مضحک «ایران هراسی» تلاش دارد ضمن دامن زدن به رقابت‌ تسلیحاتی، همچنان این منطقه استراتژیک را در ناامنی و بحران نگه دارد تا برای حضور نامشروع خود در نزد افکار عمومی توجیه داشته باشد.

نجار تصریح کرد: نوع رفتار آمریکا در عراق نیز نشانگر آن است که آمریکایی‌ها خودشان درصدی از ترور، انفجار و ناامنی را مدیریت می‌کنند تا علاوه بر استمرار حضور نامشروع‌شان، زمینه را برای درگیر کردن کشورهای اروپایی در بحران عراق فراهم کرده و بحران عراق را به یک بحران بین‌المللی تبدیل کنند.

وزیر دفاع گفت: در صورتی که آمریکا در اجرای توطئه‌های شومی که بدان اشاره شد، موفق شود، منطقه خاورمیانه همچنان در آتش جاه‌طلبی سردمداران کاخ سفید خواهد سوخت و دود آن مردم و دولت‌های منطقه را همچنان آزار خواهد داد. وی، تسلط بر کشورهای عربی- اسلامی و تضعیف حاکمیت ملی و اقتدار کشورهای اسلامی را از اهداف شوم صهیونیست‌های اشغالگر قدس دانست و تاکید کرد: قدرت، صلابت، سرمایه و منابع عظیم کشورهای اسلامی باید در خدمت پیشرفت و توسعه ملت‌های اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمین قرار گیرد.