نماینده میناب در مجلس گفت: دولت گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان استان هرمزگان جهت تصدی مسوولیت استانداری را مجبور کرد تا استعفا دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، علی معلمی پور نماینده میناب و یکی از نمایندگان استعفا دهنده استان هرمزگان در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: هر پنج نماینده استان هرمزگان بر استعفای خود اصرار دارند و پیگیر این موضوع هستند.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته محمد حسین موسی‌پور، معاون پارلمانی وزارت کشور مبنی بر این که گزینه پیشنهادی نمایندگان استان هرمزگان برای تصدی مسوولیت استانداری در لحظات آخر از پذیرش مسوولیت انصراف داد گفت: این اظهارات دروغ است، چرا که دولت این فرد را مجبور کرد تا استعفا دهد. وی اضافه کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان استعفا دهنده حق دارند در صحن علنی مجلس صحبت‌های خود را مطرح کنند و این فرصتی است تا ما حرف‌های خود را بیان کنیم.

پنج نماینده هرمزگان روز گذشته در اعتراض به انتصاب استاندار جدید این استان از سمت نمایندگی خود، استعفا کردند اما هنوز این استعفا توسط هیات رییسه مجلس اعلام وصول نشده است.

این در حالی است که نماینده بندر عباس گفت: نمایندگان هرمزگان هیچ اعتراضی به استاندار منتخب دولت ندارند و تنها انتقاد ما از شیوه انتخاب است. علی دیرباز طی تذکری به هیات رییسه اظهار داشت: استعفای ۵ نفر از نمایندگان استان هرمزگان به معنای مخالفت با کلیت دولت نیست؛ چرا که پیام رهبر معظم انقلاب حمایت از این دولت و دولت های گذشته است و نیز عملکرد این نمایندگان در حمایت از دولت نهم نشان دهنده این گفته است.

وی ادامه داد: اما تنها ایراد ما به عملکرد دولت نسبت به روش تعیین استاندار است و هیچ اعتراضی به استاندار انتخاب شده از سوی دولت نداریم. بنابراین می‌خواهیم که استعفای این نمایندگان را برابر آیین‌نامه مطرح کنید.