خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک روز پس از انفجار در پارکینگی خارج از سفارت ایران و چند ساختمان دولتی عراق روز سه‌شنبه در همان محل دو انفجار دیگر رخ داد. به گزارش ایسنا این خبرگزاری از بغداد گزارش داد، این پارکینگ که در خیابان زبیدور واقع است و تحت حفاظت قرار ندارد، مورد استفاده کارکنان و بازدیدکنندگان وزارت دفاع عراق و سفارت ایران قرار می‌گیرد.

این منطقه همچنین مورد استفاده نیروهای گشتی پلیس عراق قرار می‌گیرد.

انفجارها جنبه تبلیغاتی داشتند

سخنگوی سفارت ایران در بغداد گفت: هنوز کسی مسوولیت انفجارهای دوشنبه و سه‌شنبه مقابل سفارت کشورمان در بغداد را نپذیرفته است.

سید خلیل ساداتی، سخنگوی سفارت کشورمان در بغداد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: انفجارهای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در پارکینگی در خیابان مقابل سفارت کشورمان رخ داد که در انفجارهای دوشنبه یک نفر کشته و ۴ نفر زخمی شدند، ولی هنوز گزارشی از تعداد کشته شدگان انفجار روز سه‌شنبه نداریم.

وی با بیان اینکه با توجه به امنیتی بودن منطقه و نزدیکی آن به منطقه خضرا، این انفجارها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است، ادامه داد: اما هنوز نمی‌توان گفت که این انفجارها مرتبط با سفارت ایران بوده است.

انصار السنه مسوولیت انفجارهای دوشنبه را بر عهده گرفت در همین حال یک منبع وزارت کشور عراق گفت که انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت ایران که روز سه‌شنبه رخ داد به زخمی شدن چهار تن منجر شد.

به گزارش ایسنا خبرگزاری شینهوا به نقل از منبع یاد شده که به شرط فاش نشدن نامش صحبت کرد، افزود: این دو انفجار با فاصله پنج دقیقه از یکدیگر و در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در پارکینگی در فاصله‌ای کمتر از ۱۵۰ متر با سفارت ایران رخ داد.

وی با اشاره به اولین گزارش پلیس گفت:‌ این دو انفجار به زخمی شدن چهار غیر نظامی و ‌آتش گرفتن چندین خودروی غیر نظامی منجر شد.

این پارکینگ روز دوشنبه هم صحنه انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده بود که به کشته شدن یک غیر نظامی و زخمی شدن شش تن دیگر انجامید.

خبرنگار شینهوا که از نزدیکی محل حادثه گزارش می‌کرد گفت که اولین انفجار ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه صبح به وقت محلی رخ داد و پنج دقیقه بعد انفجار دیگری به وقوع پیوست.

وی افزود: من می‌توانستم ببینم که چندین خودروی غیر نظامی بر اثر این انفجارها آتش گرفت، اما فکر نمی‌کنم تلفات زیادی بر جای گذاشته باشد، چرا که این منطقه پر رفت‌و‌آمد نیست. براساس این گزارش روز سه‌شنبه گروه انصار السنه با صدور بیانیه‌ای بر روی وب سایتش مسوولیت انفجارهای روز دوشنبه را بر عهده گرفت و اعلام کرد در این حملات یک پارکینگ مورد استفاده «عراقی‌های خائنی که در منطقه الخضرا کار می‌کنند»، هدف گرفته شد.