فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: با تعامل و هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی صورت گرفته، مقرر شد با گروه‌های هدف در امنیت اجتماعی و همچنین متجاوزان به حریم خصوصی ضمن تشدید مجازات، به شدت برخورد ‌شود. به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی‌مقدم با تاکید بر تشدید مجازات متجاوزان حریم خصوصی افزود: برای این که محیط برای مردم ناخوشایند نباشد و در هر کجا که قدم می‌گذارند با خیال راحت و آسوده زندگی خود را سپری کنند، ضمن هماهنگی و تعامل دو سویه با دستگاه قضایی، طرح‌های ویژه‌ای را در این زمینه به مجلس ارائه داده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: در این طرح گروه‌های هدف در امنیت اجتماعی که همان افراد نابهنجار، هنجارشکن، مزاحمان نوامیس، قداره‌بندان و اوباش هستند، باید از چهره اجتماع برداشته شوند.

وی با اشاره به این که برای افراد ناامن‌کننده اجتماع و گروه‌های هدف طرحی به مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: در این راستا نیز هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی انجام شده که تشدید مجازات و تسریع رسیدگی از اهداف آن است.

فرمانده ناجا با تاکید بر این که با افرادی که فیلم و عکس خانوادگی و حریم شخصی مردم را به هر طریقی افشا کنند، برخورد شدید می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی ناجا در اجرای طرح این است که خانواده‌ها در خیابان و منزل آرامش داشته باشند و حریم خصوصی کاملا امن شود.

برخورد با بدحجابی حساب شده باشد

فاطمه رهبر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تشکر از تصمیم نیروی انتظامی برای برخورد با معضل بدحجابی خواستار انجام حساب شده این برخورد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه رهبر که با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: طرح مد و لباس به تصویب نهایی رسیده و در حال حاضر در مرحله راه‌اندازی کمیته تعیین مصادیق قرار دارد.

رهبر افزود: در ۲۷‌سال گذشته از طراحی مد و لباس غافل بوده‌ایم و اگر بخواهیم ادعا کنیم در این مدت کار ارزشمندی برای خانم‌ها انجام داده ایم، قابل قبول نیست و نیاز به ترمیم این معضل داریم‌.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نیروی انتظامی موظف به رعایت امنیت اجتماعی‌، اخلاقی و فرهنگی جامعه است و برخورد با کسانی که این امنیت را به خطر می‌اندازند، از وظایف این نیرو است‌. عضو فراکسیون زنان مجلس هفتم در پایان تصریح کرد: شلوارهای کوتاه که از حد شرعی خارج شده‌اند و بی‌حجابی در خودروها و آرایش‌های زننده از مسلمات بدحجابی است که بارها مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

بسیج تمایلی به ورود در وظایف ذاتی ناجا ندارد

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج گفت: نیروی مقاومت بسیج هیچ تمایلی ندارد که در مسائلی که وظایف ذاتی و روشن نیروی انتظامی است، وارد شود.

سید مجید میراحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص موضع بسیج نسبت به طرح مبارزه با بدحجابی، گفت: این مساله مدت‌ها است که در جلسات مختلف کارشناسی در سطوح مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل حجم بالای مطالبات و درخواست‌های مردم سراسر کشور از مسوولان قضایی و انتظامی در این خصوص، این مساله جزو اولویت‌های نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نهایت طبق درخواست‌های مردم و برای ایجاد یک محیط امن فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، قرار شد نیروی انتظامی با ملاحظات و مراتب پیش‌بینی شده که ابتدا ارشادی باشد و سپس برخوردهای انتظامی و قضایی، اقدام کند. میراحمدی اظهار داشت: در مجموع این خواسته و مطالبه مردم، برای نیروی مقاومت بسیج نیز قابل احترام است.

وی در پاسخ به این سوال که عمده تقاضاها برای مبارزه با بدحجابی در کدام شهرها بوده است، گفت: بیش‌ترین تقاضا در تهران بود، به این دلیل که در تهران ناهنجاری‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما در مجموع این خواسته عمومی همه استان‌های کشور است.

جانشین فرماندهی بسیج با بیان این‌که نیروی مقاومت بسیج در این طرح هیچ‌گونه مشارکت اجرایی ندارد، گفت: تاکنون هیچ‌گونه درخواستی از جانب نیروی انتظامی برای مشارکت بسیج نشده است و ما هم تمایلی نداریم که در مسائلی که وظایف ذاتی و روشن نیروی انتظامی است، وارد شویم.