سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از آمادگی پاریس برای مذاکره هسته‌‏ای با ایران خبر داد. به گزارش«ایلنا» به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، «ژان باتیست ماته» جمعه در کنفرانس خبری هفتگی در پاریس گفت: فرانسه و ایران سابقه همکاری دارند و امروز پاریس کاملا آماده بحث درباره مسایل مختلف با تهران است. باتیست ماته با اشاره به اهمیت ماهیت برنامه انرژی هسته‌‏ای ایران برای جهان گفت: فرانسه مانند روسیه، چین و سایر اعضای جامعه بین‌المللی باید با مسوولیت‌‏پذیری با این مساله تعامل کند.

وی با تاکید بر دیدگاه مثبت فرانسه برای دستیابی ایران به فن‌آوری صلح‌‏آمیز هسته‌‏ای افزود: با این حال خواستار شفافیت بیشتر هستیم.

باتیست ماته گفت: ایران حق دستیابی به انرژی هسته‌‏ای مسالمت‌آمیز را دارا است؛ زیرا این کشور عضو پیمان منع اشاعه هسته‌‏ای است. با این حال از مقامات ایران درخواست می‌‏کنیم برای اثبات ماهیت غیرنظامی و صلح‌‏آمیز برنامه هسته‌‏ای خود به جامعه بین‌‏المللی، رویکردی اعتمادساز اتخاذ کند. باتیست ماته درباره احتمال حملات نظامی علیه ایران گفت: در حال حاضر ما بر مبنای دیپلماسی با مساله هسته‌‏ای ایران برخورد می‌‏کنیم و گزینه نظامی به هیچ وجه مطرح نشده است.