باید به یک فهم مشترک برسیم

رییس قوه قضاییه با بیان این که متاسفانه برداشت‌های مختلفی از سیاست‌های اصل۴۴ صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بعضی از قوا این سیاست‌ها را به طور کامل نمی‌دانند، که ضروری است در این زمینه به یک فهم مشترک بین قوا‌برسیم. شاهرودی در دیدار با نمایندگان مجلس عنوان کرد

اختلاف‌نظر مسوولان درباره سیاست‌های اصل ۴۴

رییس قوه قضاییه با بیان این که برداشت ما نسبت به سیاست‌های اصل ۴۴، سند چشم‌انداز و به طور کلی سیاست‌های کلان مصوب مجمع و مورد تایید مقام معظم رهبری یکسان نیست و متاسفانه برداشت‌های مختلفی از این سیاست‌ها صورت می‌گیرد اظهار داشت: بعضی از قوا این سیاست‌ها را به طور کامل نمی‌دانند که ضروری است در این زمینه به یک فهم مشترک بین قوا برسیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌ا... سیدمحمود هاشمی شاهرودی سه‌شنبه در دیدار گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دیدارهای مردمی که چندی است از سوی رییس قوه قضاییه، معاونان وی و روسای کل دادگستری استان‌ها برگزار می‌شود و همچنین دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه باعث نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان دستگاه قضایی می‌شود.

وی با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان شرکت‌کننده در این دیدار مبنی بر پاسخ ندادن قوه قضاییه به نامه‌های آنها، تاکید کرد: نامه نمایندگان و مسوولان بررسی می‌شود و گزارش آن نیز پخش می‌شود.

رییس قوه قضاییه در عین حال خطاب به وزیر دادگستری و معاون وی گفت: در این زمینه اقدامات جدی‌تر صورت گیرد تا نامه نمایندگان بی‌پاسخ نماند.

هاشمی ‌شاهرودی با اشاره به این‌که همه قوا باید بعد از تاکید مقام معظم رهبری، سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را مساله اصلی کشور بدانند و بر اجرای این سیاست‌ها متمرکز شوند، خاطر نشان کرد: در دستگاه قضایی شورایی به ریاست معاون اول این قوه برای شناسایی آسیب‌ها و جمع‌آوری آن و در نهایت ارایه آن به مجلس و دولت تشکیل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم برداشت نسبت به سیاست‌های اصل ۴۴، سند چشم‌انداز و به طور کلی سیاست‌های کلان مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و مورد تایید مقام معظم رهبری یکسان نیست و متاسفانه برداشت‌های مختلفی از این سیاست‌ها صورت می‌گیرد و بعضا در اجرا، سیاست‌هایی اجرا می‌شود که کاملا با سیاست‌های مصوب متناقض است. رییس قوه قضاییه همچنین اظهار داشت: در خیلی از این بخش‌ها در بین قوا اختلاف‌نظر وجود دارد و بعضی از قوا این سیاست‌ها را به طور کامل نمی‌دانند که ضروری است در این زمینه به یک فهم مشترک بین قوا برسیم.

هاشمی شاهرودی همچنین در این زمینه به برگزاری نشست‌های مشترک بین سه قوا و سمینارهای درون قوایی برای بررسی اختلاف‌نظرها در مورد سیاست‌های مصوب مجمع و تلاش برای رفع آن تاکید کرد. وی همچنین اظهار داشت: باید خط قرمزهای اجرای این سیاست‌ها نیز توسط خود مجمع یا قوای سه گانه مشخص شود؛ چرا که اگر این سیاست‌ها به صورت کلی بماند به ثمر نمی‌رسد و حتما باید حد و مرز این سیاست‌ها نیز مشخص شود. رییس قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر شاهد اختلاف‌نظر شدیدی در بین مسوولان بالای نظام در مورد سیاست‌های اصل ۴۴ هستیم که قطعا باید در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.