سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که گروه‌های اصولگرا رایزنی‌هایشان را برای انتخابات مجلس هشتم شروع کرده‌اند، گفت: البته این رایزنی‌ها کاملا مراحل مقدماتی را طی می‌کند. به گزارش ایسنا غلامرضا مصباحی‌مقدم افزود: جامعه روحانیت مبارز موضوع انتخابات مجلس را در دستور کار خود قرار نداده، ولی اوضاع دو اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را مورد ارزیابی و رصد قرار می‌دهد.

وی افزود: طبعا با توجه به رویکردی که جامعه روحانیت مبارز نسبت به انتخابات مجلس دارد ترجیح می‌دهد در این مورد قدم‌های اولیه را مجموعه گروه‌های اصولگرا برای دست یافتن به وحدت بردارند و تاکید بر رسیدن به وحدت و وفاق در اصولگرایان است.

وی در پاسخ به این‌ سوال که با توجه به این‌که اصولگرایان در انتخابات‌ قبلی به اجماع نرسیده‌اند آیا برای انتخابات مجلس هشتم تجدیدنظری در سیاست‌هایشان خواهند داشت، گفت: با توجه به اتفاقات انتخابات شوراها به نظر می‌رسد اصولگرایان متوجه شده‌اند که جدای از هم نمی‌توانند رای اکثریت را کسب کنند.

بزرگان اصلاح‌طلب هماهنگ باشند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با عنوان کمیته انتخابات در جبهه اصلاحات، گفت: هدف این است که این کمیته از یک حرکت سراسری در انتخابات مجلس هشتم پشتیبانی کند.

هدایت آقایی با بیان‌ این‌که کسانی برای این کمیته انتخاب می‌شوند که بتوانند تفرق و تکثر آرا را به جمع‌بندی و اتحاد نظر برسانند و با اشاره به قرار ملاقات سه چهره شاخص اصلاح‌طلب یعنی آقایان کروبی، هاشمی و خاتمی تصریح کرد: پیش از سال جدید در چند جلسه‌ای که سید محمد خاتمی با تعدادی از فعالان سیاسی داشت، درخواست شده بود که بزرگان جناح اصلاح‌طلب با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند تا بتوانند امکانات و انرژی‌شان را متمرکز کنند.