رییس جمهوری: ملت ایران یک قدم عقب نشینی نمی‌کند

رییس جمهوری گفت: ملت ایران تا تحقق همه خواسته‌های خود در صحنه ایستاده و حتی یک قدم عقب نشینی نخواهد کرد. محمود احمدی‌نژاد در اجتماع مردم آباده افزود: ملت ایران همه اجزای حقوق خود را به‌خوبی می‌شناسد و می‌خواهد از همه فناوری‌ها و علوم به‌ویژه فناوری هسته‌ای تمام و کمال استفاده کند.

وی خطاب به قدرت‌های دنیا اضافه کرد: اگر تصور کردید با زبان زور، بی‌قانونی و طاغوت‌ها می‌توانید با ملت‌های این زمان صحبت کنید اشتباه می‌کنید. دوران طاغوت‌گری، امپراتوری و شاهنشاهی به پایان رسیده و امروز دوران ملت‌ها است.

احمدی نژاد گفت: امروز در مقابل پیشرفت‌های علمی ملت‌ها می‌ایستند برای اینکه ‌آنها علم و فناوری، صنعت و پیشرفت را فقط برای خود می‌خواهند و می‌خواهند سایر ملت‌ها در فقر، نیاز و عقب‌ماندگی باشند تا همواره ‌تحت‌سلطه آنها زندگی کنند و دست نیازشان به طرف قدرت‌ها دراز باشد.

فارس میزبان دولت احمدی‌نژاد: طرفدار حقوق و کرامت ‌انسان‌ها هرگز از صهیونیست‌ها حمایت نخواهد کرد وی همچنین در جمع مردم خرم بید در سخنانی افزود: امروز تنها قدرت طلبان حامی رژیم صهیونیستی هستند و حتی بعضی از آنها حاضرند همه آبرو و حیثیت خود را در حمایت از این رژیم قربانی کنند.

احمدی نژاد اظهار داشت: امروز قدرت‌طلبان حتی حاضرند همه ادعاهای خود را در خصوص حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها نادیده بگیرند و از این رژیم حمایت کنند.

احمدی نژاد افزود: آنها نمی‌توانند جلو حرکت رو به پیشرفت ملت ایران را بگیرند و ملت ایران در سراسر این کشور یکپارچه و متحد ایستاده است و بر حق مسلم خود در استفاده از انرژی تاکید دارد.

برخی پیش مصوبات دولت در فارس

معاون اجرایی رییس‌‌جمهوری گفت: دولت برای برخورداری و پیشرفت استان فارس در عرصه‌های مختلف، ده‌ها مصوبه کارشناسی شده عمرانی، اشتغالزایی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی را تصویب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون اجرایی رییس‌‌جمهوری با تشریح بخشی از پیش مصوبات دولت برای استان فارس گفت: برای ساخت، تکمیل، تجهیز وتوسعه طرح‌ها از محل اعتبارات پیش بینی شده در بودجه سال ۸۵ مبالغ قابل توجهی به عنوان اعتبارات توسعه استان تخصیص داده می شود و همچنین مبالغ مورد نیاز تسهیلات بانکی به منظور اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی با تایید کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اختصاص می یابد.

علی سعیدلو افزود: ساخت کارخانه تولید تراکتور، تکمیل زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی، ساخت و نوسازی و تکمیل ۲۰هزار واحد مسکونی روستایی، شروع عملیات اجرایی ساخت مجتمع پتروشیمی نور آباد، گازرسانی به ۷۰ شهر و روستا، ساخت دو نیروگاه هر یک با ظرفیت هزار مگاوات، ایجاد ۱۱۲۷ شرکت تعاونی با اولویت تولیدی برای ایجاد ۱۹هزار فرصت شغلی، اجرای طرح جامع فرودگاه بین‌المللی شیراز، ایجاد راه‌های روستایی، ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ده‌ها طرح زیر بنایی دیگر از جمله پیشنهادهای مهمی است که درجلسه هیات دولت در استان فارس مطرح خواهد شد.

معاون اجرایی رییس‌‌جمهوری با اشاره به قابلیت‌های فراوان استان فارس برای شکل‌گیری منطقه ویژه علم و فناوری و همچنین جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد گفت: این استان به دلیل جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و باستانی واماکن مذهبی از دیر باز از کانون‌های گردشگری است و رویکرد دولت نیز فراهم کردن بسترهای توسعه زیرساخت های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی است.