کارکنانی که کمتر از ۳۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کنند یا در فیش حقوقی آنان رقمی کمتر از ۶۰۰‌هزار تومان درج شده است، رقمی به عنوان فوق‌العاده به حقوق آنها اضافه می‌شود. برای سایر شاغلین به ازای هر ۳۰۰‌هزار ریال افزایش نسبت به ۳میلیون ریال، ۱۰‌درصد از این فوق‌العاده کاسته خواهد شد. چگونگی افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ‌۸۶

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جزئیات مصوبه دوشنبه شب هیات وزیران را که به چگونگی افزایش حقوق کارمندان دولت در سال‌جاری مربوط می‌شود تشریح کرد و گفت: با تصویب هیات دولت، همه کارکنان دولت علاوه بر افزایش سنوات حقوق، مشمول افزایش ۵‌درصدی در پایه حقوق شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر منصور برقعی در جمع خبرنگاران از تصویب ضوابط اجرایی بودجه ۸۶ در جلسه هیات وزیران خبر داد و گفت: این تصویب‌نامه‌ هم اکنون در مسیر ابلاغ قرار گرفته است.

برقعی در باره افزایش حقوق کارکنان دولت نیز با تاکید بر تنظیم حقوق کارکنان دولت در سال‌جاری با توجه به نرخ تورم گفت: نحوه اعمال رویکرد عدالت‌خواهانه دولت در کاهش فاصله بین حداقل و حداکثر حقوق دریافتی کارکنان دولت‌ در جلسه هیات وزیران مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: کارکنانی که کمتر از ۳۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کنند و یا در فیش حقوقی آنان رقمی کمتر از ۶۰۰‌هزار تومان درج شده است، رقمی به عنوان فوق‌العاده به حقوق آنها اضافه می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توضیح داد: برای سایر شاغلین به ازای هر ۳۰۰‌هزار ریال افزایش نسبت به ۳میلیون ریال، ۱۰‌درصد از این فوق‌العاده کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: کادر آموزشی آموزش و پرورش، کادر آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای و مشمولان طرح طبقه‌بندی رسته بهداشتی و درمانی به استثنای پزشکان نیز فوق‌العاده‌ای دریافت خواهند کرد.

برقعی با تاکید براین که فوق‌العاده تعدیل نیز به حقوق پایه کارکنان دولت اضافه خواهد شد، افزود: این فوق‌العاده تعدیل به کارمندانی که بیش از ۶۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کنند، تعلق نخواهد گرفت.

به گفته وی، حداکثر حقوق کارکنان دولت هفت برابر حداقل حقوق که ۱۵۰‌هزار تومان است، تعیین شد.