بازسازی تئاتر شهر از سر گرفته می‌شود

نگاه سوم- بازسازی تئاتر شهر با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل عملیاتی به خود گرفت. پس از برگزاری جلسات متعدد حسین پارسایی «رییس مرکز هنرهای نمایشی» با محمدحسین صفار هرندی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» و محمد حسین ایمانی خوشخو «معاون وزیر در امور هنری» سرانجام مقرر شد که بازسازی مجموعه تئاتر شهر با اولویت ایمن‌سازی، ترمیم و تجهیز و براساس تحقیقات و مطالعات به عمل آمده و نیز مبتنی بر طرح‌های پیش‌بینی شده، از سر گرفته شود.

بر همین اساس بنیاد رودکی به عنوان کارفرما و دفتر طرح‌های عمرانی به عنوان ناظر کیفی، از هفته اول اردیبهشت ماه سال‌جاری و همزمان با آغاز اجرای برنامه‌های نمایشی بازسازی مجموعه تئاتر شهر را ادامه خواهد داد.

در همین خصوص مرکز هنرهای نمایشی بازسازی مجموعه تئاتر شهر را ادامه خواهد داد و مکاتبات لازم را با سازمان میراث فرهنگی و سایر مراکز ذی‌ربط صورت خواهد داد.

همچنین مسوول بازسازی و مرمت مجموعه تئاتر شهر در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر با بیان اینکه بازسازی در مرحله برآورد بودجه است گفت: «دی ماه سال گذشته با نزدیک شدن زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر مرحله بازسازی تئاتر شهر آغاز شد تا فضا برای حضور تماشاگران در این مجموعه مطبوع تر شود. اما پس از آن فعالیت اجرایی برای این مجموعه انجام نشده است.

برای برون رفت از مشکلات کنونی تئاتر شهر، کمبودها و نیازهای این مجموعه در قالب دفترچه پیشنهادها به بنیاد رودکی به عنوان کارفرما ارائه شده است.»

وی در خصوص بودجه ای که برای بازسازی در نظر گرفته شده، توضیح داد: «سقف بودجه باید از سوی کارفرما اعلام شود که هنوز اطلاع ندارم کدامیک از آیتم‌ها را پذیرفته و چه سقفی از بودجه را تعیین کرده‌اند.

برآورد ما از هزینه بازسازی دو میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است. تاسیسات تئاتر شهر از نظر امکانات نور و صدا، تغییر مبلمان، ایجاد برق اضطراری، بهینه‌سازی وضعیت ساختمان و برداشتن فضاهای اضافی و سالن‌هایی که در خروج اضطراری دچار مشکل هستند، بخشی از ۳۰ عنوان نیاز این مجموعه است.»