قرار است روز دوشنبه، ۱۶ آوریل، دز براون، وزیر دفاع بریتانیا، به سوالات نمایندگان مجلس عوام در مورد اجازه فروش خاطرات نظامیان بازداشتی در ایران پاسخ دهد. براون پیش از این اعلام داشته که گرچه در تصمیم‌گیری در مورد اجازه فروش خاطرات پانزده نظامی بریتانیایی به رسانه‌های گروهی دخالتی نداشته اما به عنوان وزیر دفاع، مسوولیت این واقعه را می‌پذیرد اما حزب محافظه کار، بزرگ‌ترین حزب مخالف در پارلمان، خواستار توجیه این اقدام یا استعفای وی شده است.

حزب محافظه کار گفته است که این اقدام به حیثیت نیروهای مسلح بریتانیا لطمه زده است.

بی‌بی‌سی گزارش داد انتظار می‌رود آقای براون در پاسخگویی در جلسه مجلس عوام اعلام دارد که هیاتی را مامور تحقیق در این زمینه کرده است.

در عین حال، دز براون متهم شده که هنگامی که تصمیم در مورد فروش خاطرات ملوانان اتخاذ می‌شد، در محل کار خود حضور نداشته و حزب محافظه کار گفته است که به همین دلیل، لازم است ثابت کند که شایستگی ادامه کار در این سمت را دارد.

همچنین، در اقدامی که برخی از رسانه‌ها به تنها ماندن وزیر دفاع در برابر حملات مخالفان تعبیر کردند، تونی بلر، نخست وزیر نیز گفت که دادن اجازه فروش خاطرات نظامیان «فکر خوبی نبوده است» و دفتر وی تاکید داشته که در روند تصمیم‌گیری در این مورد مداخله‌ای نداشته است.

دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه کار، به بی‌بی‌سی گفته است که وزیر دفاع باید در مورد نحوه تصمیم‌گیری در مورد اجازه فروش خاطرات نظامیان بازداشتی و از جمله نقش وزارت تحت نظر خود و همچنین دفتر نخست وزیر در تصمیم‌گیری در این مورد توضیح دهد.