تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری داخلی که به پیشنهاد سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارائه شده است در دست بررسی است و با اتمام بررسی‌ها نتیجه مطرح خواهد شد. محمد خزاعی، رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهاد تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری داخلی از سوی این سازمان گفت: مساله مورد بحث این است که سرمایه‌گذاری داخلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و متولی برای مسائل سرمایه‌گذاری داخلی وجود داشته باشد. به گفته او همان طور که سرمایه‌گذاران خارجی دارای متولی مشخصی هستند برای کمک و مساعدت به روند سرمایه‌گذاری داخلی نیز متولی ویژه‌ای باید وجود داشته باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر ایجاد سازمان سرمایه‌گذاری داخلی جداگانه مطرح نیست، بلکه پیشنهاد این است که سازمان سرمایه‌گذاری دچار تجدید س اختار ‌شود تا هم به سرمایه‌گذاری خارجی بپردازد و هم به سرمایه‌گذاری داخلی توجه کند.

خزاعی تاکید کرد: در این زمینه نیز ستادهای تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان‌های کشور راه‌اندازی شده است. در عین حال در ‌آیین‌نامه‌ مصوبه دولت این ستادهای تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری وظیفه خود را درباره سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام خواهند داد. رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به اینکه ایجاد سازمان سرمایه‌گذاری داخلی به طور جداگانه و یا ادغام با سازمان فعلی در دست بررسی است، تصریح کرد: موضوع مورد بحث سرمایه گذاری داخلی حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی در کشور است. از سوی دیگر مساعدت به سرمایه‌گذاران داخلی نیز مورد نظر است.