روزهای پایانی فروردین ماه سال ۸۶ را در حالی پشت سر می‌گذاریم که گزارش نظارتی سال اول برنامه چهارم یعنی سال ۸۴ با گذشت چهار ماه از مهلت قانونی هنوز توسط رییس‌جمهوری تقدیم مجلس نشده است. به گزارش خبرگزاری فارس، مفاد ماده ۱۵۷ قانون برنامه چهارم توسعه بر این تصریح می‌کند که برای حسن اجرای برنامه چهارم، رییس‌جمهوری باید گزارش نظارت و ارزیابی پیشرفت هر سال برنامه را تا پایان آذر ماه سال بعد به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. بر این اساس رییس‌جمهور باید حداکثر تا پایان آذر ماه سال ۸۵ گزارش نظارتی سال اول برنامه چهارم را تقدیم مجلس می‌کرد.

حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی نیز در آذر ماه سال گذشته در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری، وی را برای ارائه این گزارش به مجلس فرا خوانده بود. این در حالی است که سید احمد موسوی معاون حقوقی و پارلمانی رییس‌جمهوری اواخر بهمن ماه سال گذشته یعنی دو ماه پس از اتمام مهلت قانونی از آماده شدن این گزارش خبر داده و گفته بود، دولت اولین گزارش نظارتی برنامه چهارم توسعه را آماده کرده و به زودی به مجلس تقدیم می‌کند.

وی زمان دقیقی را برای ارائه این گزارش به مجلس اعلام نکرده بود، اما در عین حال متذکر شد که این کار در اولین فرصت انجام خواهد شد.

محمد قاسم حسینی، معاون پارلمانی سازمان مدیریت نیز چند روز پس از اظهارات موسوی با تاکید بر این که گزارش نظارتی سال اول برنامه چهارم توسعه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آماده و نهایی شد، از تقدیم این گزارش به رییس‌جمهوری خبر داد، ولی مشخص نیست که بنابه چه دلایلی هنوز این گزارش از سوی رییس جمهوری تقدیم مجلس نشده است.