نگاه سوم - باز هم فیلمی در حال اکران است و سی‌دی فیلم به صورت غیرقانونی در سطح شهر به فروش می‌رسد. «اخراجی‌ها» که توانسته در اکران خود موفق عمل کند ولی در بازار دستفروش‌ها با کیفیت عالی به شکل غیرقانونی عرضه می‌شود. از سال گذشته وقتی بحث مبارزه با قاچاق کالاهای فرهنگی به صورت جدی‌تر صورت گرفت، شاهد تاثیر این موضوع بر کاهش فروش غیرقانونی کالاهای فرهنگی بودیم و در سال جدید «اخراجی‌ها» چند روزی است که در گوشه خیابان‌ها به فروش می‌رسد.

علی سرتیپی در گفت‌و‌گوی کوتاهی با خبرگزاری هنر ضمن اظهار تاسف از این موضوع، از تلاش‌های گسترده مسوولان برای جلوگیری بیش از حد از این اقدام غیرقانونی خبر داد.یک سایت نیز به شکل غیرقانونی اقدام به انتشار فایل‌های نسخه کامل فیلم و موسیقی آن نموده و این زمینه را برای انتشار نسخه‌های قاچاق فیلم آماده کرده است.این در حالی است که پیش از این برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که کارگردان، تهیه‌کننده و پخش‌کننده «اخراجی‌ها» از پیشرفته‌ترین اقدامات امنیتی برای جلوگیری از کپی‌برداری غیرقانونی بهره برده‌اند.

اواخر سال گذشته، پس از تکمیل ۵۳ کپی، آنها شد و کلیه کپی‌های سینماها دارای کدهای متفاوت بودند و در بسته‌های مهر شده فرستاده شده بودند.بر اساس این اقدام هر کپی به مدیریت هر سینما تحویل و مسوولیت حفظ و حراست کپی تا پایان نمایش آن بر عهده مدیران سینماها بود.بر اساس این گزارش، تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران فیلم در صددند تا پس از بازگشت مسعود ده‌نمکی از خارج اقدامات لازم را با همکاری مسوولان قضایی و امنیتی علیه توزیع و تکثیر نسخه‌های قاچاق «اخراجی‌ها» انجام دهند.