مقامات پاکستانی برای مقابله با ناامنی در مرزها وعده دادند

رییس مجلس شورای اسلامی از وعده مسوولان پاکستانی برای جلوگیری از ناامنی در مرزهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی که جمعه شب پس از سفر سه روزه به پاکستان، به تهران بازگشت در جمع خبرنگاران در پاویون جمهوری فرودگاه مهر آباد دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای خود با مقامات پاکستانی درخصوص ناامنی در مرزهای ایران و پاکستان گفت: در این سفر درخصوص امنیت مرزهای ایران و پاکستان خصوصا در استان سیستان و بلوچستان صحبت‌هایی شد و مقامات پاکستانی تاکید داشتند که نهایت تلاش و کوشش خود را برای مقابله با ناامنی بکار خواهند گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مقامات پاکستانی گفتند اگر اتفاقی در مرزهای این استان به وجود آمده ناشی از اراده و تمایل مردم و دولت پاکستان نبوده، بلکه به دلیل وضعیت خاص مساله و مرزها است و ما تاکید می‌کنیم که باید با همکاری ایران و پاکستان جلوی ناامنی‌های گهگاه و اتفاقی هم گرفته شود.

حدادعادل با اشاره به دیدار خود با رییس‌جمهوری، نخست‌وزیر، روسای دو مجلس پاکستان در اسلام آباد، تصریح کرد: در این دیدارها در خصوص روابط دو جانبه، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکراتی انجام شد که این مذاکرات بسیار سودمند بود و مواضع دو کشور به یکدیگر خیلی نزدیک بود. وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات پاکستانی در خصوص خط لوله صلح تصریح کرد: یکی از مسائلی که پاکستان، ایران و هندوستان بر سر آن اتفاق نظر دارند ساخت خط لوله گاز معروف به خط لوله صلح است که شوکت عزیز نخست‌وزیر پاکستان پس از بازگشت از دهلی‌نو از مذاکرات مثبت خود با ماهان سینگ نخست‌وزیر هند در این زمینه خبر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع پاکستان در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران گفت: پاکستان همچون گذشته بر حق مسلم ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای تاکید دارد. وی گفت: همزمان با سفر هیات ایرانی به پاکستان اجلاس پیمان سارک مرکب از هند، پاکستان، افغانستان، سریلانکا، بنگلادش در دهلی‌نو برگزار شد که با حمایت و پشتیبانی پاکستان، جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر این پیمان درآمد.

وی با مثبت و مفید ارزیابی کردن این سفر و مذاکرات انجام شده، اظهار امیدوار کرد تا این سفر در گسترش روابط با کشور دوست و برادر پاکستان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.