وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۹۵‌درصد از مطالبات معوقه فرهنگیان پرداخت شده است، گفت: تنها کم‌تر از ۵‌درصد از مطالبات معوقه معلمان باقی‌مانده است.محمود فرشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: در سال گذشته توانستیم برای آموزش و پرورش ۷‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان اعتبار بگیریم که نسبت به سال‌های گذشته این اعتبار بی‌نظیر بوده است. وی اضافه کرد: بودجه مصوب آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۵ نسبت به سال ماقبل خود ۵۰‌درصد افزایش داشته است.

فرشیدی اظهار داشت: تقریبا بیشترین‌ درصد مطالبات معوقه معلمان پرداخت شده است و مبلغ بسیار اندکی باقی‌مانده است که در حال رسیدگی هستیم که تمامی مطالبات پرداخت شود.

وی درباره نوع مطالبات باقی مانده گفت: مقداری درباره بحث طرح ارتقای شغلی است که سقف ۶۵‌درصد داشت و مواردی هم به صورت مصداقی درباره معلمان استان‌های کشور است.

این در حالی است که مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس دستگیری برخی از افراد در تجمعات پایان سال گذشته معلمان را به دلیل نداشتن مجوز برپایی تجمع، طبیعی توصیف کرد و گفت: بیشتر دستگیرشدگان از صنف معلمان نبوده و قصد سوء استفاده از چنین موقعیتی را داشتند و از سویی دیگر، با توجه به صادر نشدن مجوز برای برپایی تجمع، با تجمع‌کنندگان برخورد قانونی شده است.

علی مقنیان در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این که مجلس برای حمایت از موقعیت معلمان تلاش می‌کند، اطمینان داد: لایحه مدیریت خدمات کشوری امسال اجرا شده و مشکلات کارکنان دولت و بویژه فرهنگیان حل شود.

وی گفت: مجلس درصدد است تا در آغاز کار، مشکل مالی لایحه مدیریت خدمات کشوری را رفع و نظر شورای نگهبان مبنی بر تامین منابع مالی آن را جلب کند.

وی با تاکید بر آنچه که لزوم تعامل کافی معلمان و وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد، وعده داد: نمایندگان درصددند تا با حضور وزیر آموزش و پرورش در مجلس، دلیل تعامل نداشتن کافی وی با معلمان و نارضایتی‌های پیش آمده در این وزارتخانه را جویا شده و توضیحات لازم در این زمینه را بخواهد.