خبرگزاری رویتر به نقل از غلامعلی حداد عادل گزارش داد: آمریکا با حمایت از شبه نظامیان ضدایرانی که فعالیت‌های خود را از یکی از مناطق مرزی پاکستان انجام می‌دهند به ایران فشار می‌آورد. به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه پس از صحبت با سران پاکستان با بیان این که پاکستان در کمک به شبه نظامیان نقشی ندارد، گفت: شک نداریم که آمریکا از هیچ تلاشی برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران خودداری نمی‌کند. وی گفت: یکی از اقداماتی که حمایت آمریکا از این گروه تروریستی را نشان می‌دهد این است که یکی از سران این گروه تروریستی این فرصت‌ را یافت پس از انجام این جنایت در رادیو آمریکا صحبت کند.

شبکه خبری ای.بی.سی روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا به طور مخفیانه از یک گروه شبه نظامی پاکستان که یک سری حملات چریکی در داخل ایران انجام می‌دهند حمایت می‌کند. وزارت خارجه پاکستان این گزارش را «مغرضانه» خواند. این وزارتخانه گفت: این که پاکستان در جنگی مخفی علیه ایران دخالت دارد «کنایه‌ای پوچ و شرورانه» است. حداد عادل گفت: ایران باید همکاری با پاکستان در قسمت‌های مرزی را افزایش دهد. وی گفت: برخی از این شبه نظامیان و نیروهای یاغی در نواحی مرزی ما فعالیت می‌کنند و باید با پاکستان همکاری کنیم تا همکاری‌های امنیتی افزایش یابد.

حداد عادل افزود:‌ شواهدی در دست نیست و دلیلی ندارد باور کنیم سازمان‌های نظامی پاکستان نیز از این گروه‌های شبه نظامی حمایت می‌کنند. وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر وی آمریکا به خاطر برنامه هسته‌ای ایران به این کشور حمله می‌کند، گفت: احتمال آن بسیار کم است. به نظر می‌رسد دلیلی برای اقدام نظامی علیه ایران وجود ندارد و کاری نمی‌کنیم که زمینه‌ای برای آن فراهم سازیم.

حداد عادل علاوه بر آن اظهار امیدواری کرد که کار خطوط لوله گاز که از ایران آغاز شده، از پاکستان گذشته و به هند می‌رسد از ماه ژوئیه آغاز شود. وی گفت: این خطوط لوله این پیام سیاسی را در بر دارد که در منطقه امنیت برقرار است و این سه کشور ایران، پاکستان و هند بدون تاثیرات خارجی و بیرونی درباره آن تصمیم می‌گیرند.