مردی به اتهام حمله به یک تابلوی قیمتی در موزه هنری میلواکی آمریکا دستگیر شد. پلیس گزارش داده است که یک جوان ۲۱ ساله اهل میلواکی پس سه ساعت و نیم پرسه زدن در گالری‌های این موزه، ناگهان پیراهن خود را درآورد و با پایین آوردن تابلوی رنگ روغن «اوتاویو وانینی» به نام «پیروزی دیوید» که در سال ۱۶۴۰ میلادی نقاشی شده بود، شروع به ضربه زدن به آن کرد.

این تابلو تصویری است از قسمت آخر داستان «دیوید و گولیاث» که در انجیل آمده است، دیوید در این تابلو در حال حمل کردن سر بریده گولیاث است.

دیوید گوردون، مدیر عامل این موزه، که از این اتفاق حیرت‌زده شده بود، به آسوشیتدپرس گفت، چند مامور امنیتی در این موزه حضور دارند، اما هیچ‌وقت تصور نمی‌شد که به‌خاطر جلوگیری از حمله کسی به یک اثر هنری به آنها نیاز باشد.

به گفته بازرسان، شخص حمله‌کننده به تابلو ادعا کرد که از تصویر سر بریده‌شده گولیاث ناراحت شده و به همین دلیل، به این تابلو حمله کرده است.

این تابلو به‌طور کامل تخریب نشده، اما آسیب‌هایی دیده است که البته موزه برای تعمیر این آسیب‌ها کار خود را آغاز کرده است. این تابلو از مجموعه خانوادگی «هاکول» به امانت گرفته شده بود.

گفته شده است، شخصی که به تابلو حمله کرده، در گذشته تحت درمان‌های روانی بوده است. احتمال می‌رود که او به جرم خسارت زدن به اموال، محکوم و با حداکثر سه سال زندان مجازات شود.