مقایسه فیلم‌های نوروزی سال ۸۶ با تولیدات سینمایی ایران که در سال ۸۴ و ۸۵ از شبکه‌های مختلف پخش شدند، نشان می‌دهد که تعداد فیلم‌های ایرانی در نوروز ۸۶ نسبت به سال ۸۵ با ۳۲درصد کاهش و نسبت به سال ۸۴ با ۲۷‌درصد افزایش مواجه بوده است. به گزارش ایسنا، پانزده فیلم ایرانی، در نیمه نخست فروردین ماه ۸۶ از شبکه‌های تلویزیونی پخش شدند که این رقم در مقایسه با ۲۲ فیلم ایرانی در سال ۸۵ نزدیک به ۵۰درصد کاهش داشته است.

تلویزیون در نوروز۸۶ فیلمهایی چون: «بیدمجنون»،‌ «اینجا چراغی روشن است»، «وقتی همه خواب بودند»، «مجردها»، «چند میگیری گریه کنی»، «به نام پدر»، «باغ‌های کندلوس»، «یک بوس کوچولو»، «قتل آنلاین»،‌«زیارت»، «چکمه‌های استالین»، «باهم در خانه»، «جایزه»، «تنگنا»، و «زن بدلی» را پخش کرد تا رقم فیلم‌های سینمایی خود را به عدد ۱۰و فیلم‌های تلویزیونی را به عدد ۵ برساند.

این درحالی‌است که مقایسه فیلم‌های سال ۸۵ و ۸۶ نشان می‌دهد که تعداد فیلم‌های تلویزیونی که در نوروز ۸۵ از شبکه‌ها پخش شدند نیز رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده ودر سال ۸۵ تله فیلم‌هایی چون: «برای آخرین بار»، «دخیل»، «ماه جبین»، «اسب» و غیره اغلب با موضوعات مذهبی و معناگرا از شبکه های مختلف به روی آنتن رفتند.

شبکه‌های تلویزیونی در نوروز ۸۴ نیز یازده فیلم سینمایی را پخش کردند که می‌توان به آثاری چون :«مهمان مامان»، «فرش باد»، «دفتری از آسمان»، «خواب سفید»، «ارتفاع پست»، «پروانه‌ای در باد»، «دوشیزه»، «هیام»، «ظهر روز دهم» و «من ترانه پانزده سال دارم» اشاره کرد.

نگاهی به این اسامی نشان می‌دهد که اگرچه آمار فیلم‌های ایرانی سال ۸۴ رقمی بسیار پایین‌تر را نسبت به سال ۸۵ و ۸۶ به خود اختصاص داده است اما فیلم‌هایی که در آن سال از تلویزیون پخش شد اغلب سینمایی بوده و به پخش تله فیلم « ظهر روز دهم» از شبکه اول سیما بسنده شد.

مقایسه تعداد فیلم‌های ایرانی سیما در نوروز ۸۴ و ۸۵ با سال‌های پیش از آن بر این نکته مهر تایید می‌گذارد که در مجموع پخش کمی فیلم‌های ایرانی در نوروز هر سال روندی صعودی را طی می‌کند. به نحوی که رقم فیلم‌های ایرانی در نوروز ۸۲ به سه برابر در نوروز ۸۵

رسیده بود.